Keď sa staré mamy menia na babky demokratky

Ako vznikol terminus technicus „babky demokratky“ si pamätám detailne.

Deväťdesiate roky fičali všade naokolo. Ľudia si s plnou vážnosťou obliekali saká pastelových farieb. Ak ste sa chceli s niekým stretnúť, tak ste sa museli dohodnúť na presnom mieste a čase – žiadne, keď budeš v meste, tak ma prezvoň. A Macdonald bol symbolom gastronomického progresu.

Na Slovensku zúril mečiarizmus so všetkým, čo k tomu patrilo.

Bola to doba, keď sa ešte pozerala televízia. V sobotu večer sa u nás doma varilo jedlo a pozeral Markovič. Pamätám si to, ako keby to bolo včera. V jednom momente sa Markovič postavil, obliekol sa do dôchodcovskej uniformy, zaspieval pesničku a vymyslel babky demokratky.

Neuveriteľne trefne popísal fenomén, ktorý posledné roky valcoval ulice slovenských miest – dôchodcov, ktorí slúžili ako Mečiarova pretoriánska garda. Vždy pripravení vynadať novinárom do Judášov a janičiarov (to boli časy), udrieť protestujúcich študentov parazolom, vytvoriť dav tam, kde sa to vládnej moci práve hodilo.

Babky demokratky boli na svete.

Zdalo sa, že babky demokratky ako fenomén odišli spolu s Mečiarom na smetisko dejín (na Slovensku sa asi smetisko dejín nachádza v Trenčianskych Tepliciach). Až do minulého týždňa. To Smer poslal svoju vlastnú dôchodcovskú úderku obsadiť strategickú kótu na parlamentom balkóne. Analógia s fanatickými Mečiarovskými seniormi sa núka ako na podnose. Facebook nelenil a po dvadsiatich rokoch oprášil Markovičov pojem.

Toto medzigeneračné stretnutie na parlamentnom balkóne rozdúchalo riadne vášne. Na jednej strane výsmech na dôchodcovský účet, na druhej strane agresivita seniorov voči štrajkujúcim učiteľom.

Zamyslel sa ale niekto nad tým, prečo starí rodičia a ich deti v pravidelných intervaloch povstanú proti sebe?

My sa na tejto stránke už roky snažíme poukázať na negatíva, ktoré so sebou masívny prerozdeľovací welfare state (alebo sociálny štát, ako zvykne hovoriť Robert Fico) prináša. Väčšinou argumentujeme ekonomicky – štát funguje neefektívne a je enormne skorumpovaný, alebo morálne – žiť z cudzích peňazí je nesprávne. Ale na jeden výdobytok sociálneho štátu sme zabudli. Ako nám masívne prerozdeľovanie hucká ľudí navzájom proti sebe.

Učiteľov proti dôchodcom, bielych proti Rómom, starousadlíkov proti (u nás ešte stále neexistujúcim) imigrantom.

Lebo ako funguje ten masívny štát blahobytu, ktorý si tu naprieč Európou tak nadšene budujeme? Najprv ako špongia nasaje z ekonomiky zdroje vo forme daní, odvodov, poplatkov. A následne sa špongia vyžmýka. Ale zdroje tečú už do peňaženiek občanov selektívne. Ak sa zdroje minú na učiteľské platy, neostane na sanáciu sekery po vlakoch zadarmo.

It’s so simple – politika nie je nič iné ako ruvačka o vyzbierané tuke.

A najzraniteľnejší v tomto nemilosrdnom boji sú práve dôchodcovia. Teda občania, ktorí celý svoj produktívny život na „verím v Boha“ futrovali štát. Peniaze, ktoré pre štát zarobili, sa už dávno prejedli. A oni s hladnými očami čakajú na vratky za plyn. Toto by spravilo babku demokratku aj z babičky Boženy Nemcovej.

Dôchodcovia existenčne potrebujú udržať vo funkciách politikov, ktorí vyzbierajú dostatok prostriedkov od produktívnej vrstvy a prerozdelia ju správnym smerom. Buď sa to podarí a oni si jeseň života spríjemnia návštevami Kaffee Mayer v Bratislave, alebo budú sedieť doma a pozerať z okna.

It’s so cruel. A side-efektom celého javu je tá nepríjemná skutočnosť, že tým dostanú o pár rokov do rovnakej beznádejnej situácie aj svoje deti a vnukov.

Treba si uvedomiť nasledovné. Štát je neefektívny, skorumpovaný a možno pre niekoho nemorálny. Ale jednou z jeho najhorších vlastností je to, že navzájom hucká vlastných občanov proti sebe. Ľudia, ktorí by sa v normálnej situácií spolu porozprávali o rodine respektíve o počasí, alebo by sa len bez slova minuli, si teraz vyčítajú kto za koho peniaze vyštudoval, kto má kvôli komu nízky plat.

A keď stavia deti proti svojim rodičom, je načase s tým niečo spraviť.

3,530 celkovo návštev, 6 návštev dnes

32 odpovedí

  1. Avatar
    február 15, 2016

    Ďakujem za túto aktuálnu tému. Kto je to štát ?
    Je to množina občanov na určitom = hranicami vymedzenom území.
    Preto štát sú jeho občania. Politici, ale aj mnohé javy ktoré poznáme sú len OBRAZOM
    jeho občanov. Realita je ODRAZ občianskeho spektra.
    Sú mnohé „vedné odbory“ ako a na čo pôsobiť u občanov aby sa tešili že ICH okrádajú
    a klamú im. A oni (časť občanov) im (politikom) za to tlieska a nadáva na tých čo poukážu
    na REALITU.
    TO je to obrovské umenie propagandy, populizmu a masírovania mozgov !
    Na vedeckom, premyslenom, pripravenom základe a plánovane vykonávané.
    Vytráca sa komunikácia. Ľudia sa nerozprávajú, nediskutujú, nevymieňajú sú názory.
    Majú svoje telenovely, farmy, v TV zobrazované nešťastia a vystúpenia „svojich“ politikov.
    Potom nadávajú na všetko možné ALE najviac na systém ktorý roky budujú !!!

    Thumb up 2 Thumb down 0

    Odpovedať

    • Avatar
      február 16, 2016

      Už dávno sme mohli byť demokrati keby sa demokracia dala UKRADNÚŤ

      Thumb up 1 Thumb down 0

      Odpovedať

      • Avatar
        február 16, 2016

        Ked sa robila ustava SR, bol som este decko. Nechapal som, preco potrebujeme nejaku specialnu a presne situ na mieru nasej krajiny. Ved preco by sme nemohli okopirovat nejaku overenu, napr. tu Svajciarsku? Teraz to uz viem. Aby si tie svine pri hrantoch zabezpecili svoju moc. A demokracia sa ukradnut da, lenze slovaci ziju v sebaklame, ze uz ju mame.

        Thumb up 1 Thumb down 0

        Odpovedať

  2. Avatar
    február 15, 2016

    No a tú popísanú tragédiu ešte znásobuje, s prepáčením za výraz, „elita“. Keď na mňa pravidelne pred voľbami vylejú svoje „vtípky“, akože Zavri babku (aby nešla voliť),

    prípadne klasická mečiarovina (slovenské Aply)
    http://domov.sme.sk/c/20094851/pani-maria-nie-je-maria-a-na-slovensku-volit-nebude.html

    tak to mi je skutočne smutno. Tí ľudia majú volebné právo, ja som asi spadol z Marsu, ale podľa mňa je presne toto tá demokracia, ktorú tak vzývajú a ponúkajú ako najlepšie riešenie. A keď nefunguej podľa ich predstáv, tak sa navážajú do dôchodcov, akoby smerákov volili len oni. A vôbec, akože súdruhovia z iných „pravicových“ strán snáď neponúkajú presne to isté? Život na úkor niekoho iného (podpora niekoho na úkor iného).

    Thumb up 1 Thumb down 0

    Odpovedať

    • Avatar
      február 16, 2016

      Co narobis? Volebne pravo okliestit nemozes a referendum nefunguje. Tak si tu polmaly hnijeme a zivime status quo.

      Thumb up 1 Thumb down 0

      Odpovedať

    • Avatar
      február 16, 2016

      A riešenie? Lebo nevýhodu demokracie si všetci uvedomujeme.. Len sa pýtam aký iný systém?. Lebo na referendum by prišli ty istý ľudia čo k voľbám. Možno by pomohli voľby elektronické.. Ale len k tomu ze by bolo viac hlasov a trocha iné rozloženie síl.. Hlavný problém to nerieši. A „menej štátu“ by musela schváliť vo voľbách (referende) tá istá masa ľudí co volí aj teraz. Takže? Aké riešenie? Lebo len nevolil tiež nič nemení.. Je to ako malé dieťa keď si zakryje oči a povie „hľadaj ma“.. Myslí že ho nie je vidieť, keď ono nevidí.
      Mňa zaujíma to riešenie….

      Thumb up 2 Thumb down 0

      Odpovedať

      • Avatar
        február 16, 2016

        Nuž, ja to vidím takto:
        Ak štát rozoštváva rôzne skupiny obyvateľov proti sebe, tak ja by som skôr privítal, aby rozumní ľudia skôr tým skupinám ukazovali, ako spolupracovať medzi sebou, napríklad aj proti opatreniam, ktoré nastavuje štát, aby práve obmedzil slobodnú spoluprácu.

        Mne na elitách vadí to, že sa snažia štát skôr posilniť. Tým, že namiesto poukazovania na podstatu problému ponúkajú zasa len svoje služby v oblasti prerozdeľovania: nevoľte fica, on podporuje dôchodcov. Podporte (len príklad) most-híd, my podporíme nájomné bývanie pre mladých (=našich kamarátov v stavebných firmách a úradníkov, ktorí bývanie budú prideľovať).

        Thumb up 2 Thumb down 0

        Odpovedať

        • Avatar
          február 16, 2016

          Tibor, len aj to je sci-fi , v spoločnosti musí byť určité percento tých rozumných ľudí ktorý budú robiť to čo píšeš ty a určité percento ľudí ktorý budú počúvať a šíriť to ďalej. Ja sa bojím že na Slovensku je takých ľudí minimum a “ jednoduchá “ väčšina ich umlčí. Ja vôbec nevidím cestu s tohoto bludného kruhu.
          Tá skupina ľudí čo je najviac prisatá na štátnom cecku tá ma pod palcom média,banky,poisťovne,lekárne,výber mýta,šport,súdy,políciu…všetko…a presne vie ako ovládať ľudí.
          Ako s toho von ?

          Thumb up 1 Thumb down 0

          Odpovedať

          • Avatar
            február 17, 2016

            535 :

            „Ako s toho von ?“
            – Demokracia totálne zdevastovala ľudské myslenie, a NEMôŽE to skončiť inak, ako totálnou hyper krízou. Bez tej krízy sa to myslenie ľudí NEMôŽE zmeniť.

            Thumb up 2 Thumb down 0

          • Avatar
            február 17, 2016

            KtosiIný,
            V podstate si mi potvrdil čo si myslím aj ja…iba keď ľudia dostanú poriadne na ústa tak sa spamätajú…
            lenže ja sa bojím ze ked dlho zijú v nezmyselnom systéme tak ani facka ich nezobudí a budú hľadať chybu inde…
            Pekný príklad Grécko….zlé su banky že im požičali 🙂

            Thumb up 2 Thumb down 0

        • Avatar
          február 17, 2016

          Tibor Pospíšil :
          Ty to síce vidíš pekne, ale nerealisticky . Problém je v tom, že :

          1. Tie „elity“ nie ú žiadne elity, ale iba kvaziintelektualni prížívníci a hlupáci.

          2. V demokracii súperia dve skupiny (silne zjednoduším) :
          – sľubovači koláčov bez práce
          – libertariansky mysliaci, teda navrhujuci koláče ako odmenu za tvrdú prácu.
          Nakoľko väčšina voličov sú více-méne debili, zvíťazí VŽDY tá prvá skupina.

          Fakticky všetci politici sú sľubovači koláčov bez práce – pretože vedia, že iba takýchto si voliči volia. Skutočne libertariansky politici by dostali tak pod 1 % hlasov.

          Ľudia chápu, že „bez práce nie sú koláče“. Všeobecne.
          Ale súčasne veria, že „JA by som od štátu mal dostať koláče bez práce“.
          -.-.-.
          “ namiesto poukazovania na podstatu problému ponúkajú zasa len svoje služby v oblasti prerozdeľovania“
          – jasné. Lebo pri tom prerozdelovaní sa aj im usype čosi.

          Demokracia totálne zdevastovala ľudské myslenie, a NEMôŽE to skončiť inak, ako totálnou hyper krízou. Bez tej krízy sa to myslenie ľudí NEMôŽE zmeniť.

          Thumb up 1 Thumb down 0

          Odpovedať

  3. Avatar
    február 15, 2016

    Človek čo tvorí hodnoty pre systém by nemal byť neustále systémom vynechaný ako nepodporovaný článok. Taký štát, čo od svojho vzniku hádže len polená pod nohy alebo nebodaj omrvinky – tým čo do neho najviac prispievajú, to je úplná úbohosť, obyčajné vykorisťovanie.. Takýto štát – systém je len dočasný a neudržateľný.. A s týmto nesúhlasím ani nikdy nebudem, či budem dôchodca, vek ktorého sa nedožijem alebo mi odtrhne nohy a budem závislý od podpôr…
    Poviem to ešte nekorektnejšie, pracujúci človek, živnostník má mať v tomto bordeli výsostné postavenie a privilégiá že dokáže odvody a dane odvádzať pre ostatných a nie byť tlačený na okraj spoločnosti ako tomu je teraz.

    Thumb up 1 Thumb down 0

    Odpovedať

    • Avatar
      február 17, 2016

      Matty :
      „pracujúci človek, živnostník má mať v tomto bordeli výsostné postavenie a privilégiá že dokáže odvody a dane odvádzať pre ostatných “

      – ty chceš niečo, čo nie je možné . Pretože pracujuci človek ODOVZDAL DANE PRE OSTATNÝCH, nemôže už za tie odovzdané dane mať žiadne privilégiá PRE SEBA.
      Keď človek niečo ODOVZDÁ, nemôže to už využívať on.
      Ked vychováš kura, a odovzdáš ho iným, zožerú ho iní, a nie ty. Fakt ešte stále nachápeš ? ? ? ? ? ?? ? ?? ? ?? ? ?? ? ?? ? ?? ? ?

      Thumb up 1 Thumb down 0

      Odpovedať

      • Avatar
        február 17, 2016

        Neťahaj sa do extrému, po odovzdaní a nesúhlase s prerozdelením nemusí byť len ničiť a prevrátiť. Snaž sa z existujúceho spraviť lepšie.

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Odpovedať

        • Avatar
          február 18, 2016

          „Snaž sa z existujúceho spraviť lepšie.“

          – Toto tu má zlé korene, zlé princípy. A ľudia si na tie zlé princípy zvykli,páčia sa im, a nedajú si ich vziať. Je DEMOKRACIA – ľudia si tie zlé princípy vo voľbách vždy upevnia.
          Ja som starý chlap, ja to už vydržím. A som zabezpečený. Mladí to odserú – a tak im treba.

          Thumb up 0 Thumb down 0

          Odpovedať

    • Avatar
      február 17, 2016

      Takže povinnosť platiť vládnej moci tribút za vlastné prežitie je privilégium? Nemožno očakávať, že výsledok predaných služieb danému platcovi bude pre neho výhodný, najideálnejším riešením je nechať takého slobodne žiť. Trochu mi to pripomína citát Františka Jozefa I. – „Jediným právom slovanských národov bolo platiť dane“.

      Dane nie sú privilégium, ale poníženie.

      Thumb up 1 Thumb down 0

      Odpovedať

  4. Avatar
    február 15, 2016

    “ Ale jednou z jeho najhorších vlastností je to, že navzájom hucká vlastných občanov proti sebe. “

    – A o tom su volby : Ktorá skupina voličov dostane svojich ludí do vlády. A potom budu vydierať ostatných. Preto treba voliť.
    Toto je moralka štátu.

    Thumb up 1 Thumb down 0

    Odpovedať

    • Avatar
      február 16, 2016

      Štát je. Existuje a to je fakt. Nie je to zriadenie s ktorým nesúhlasím. Štát by mal fungovať mierne a mal by byť obmedzený na minimum, zabezpečiť základné pravidlá, spravodlivosť a rovnosť šancí..
      Lenže pokiaľ tí čo živia štát svojimi odvodmi a daňou z vlastnej existencie nemajú od štátu späť nič, pretože prisatých na cecok štátu je väčšina, ktorá ich prehlasuje, tak to je poviem to mierne… ZLE.

      Thumb up 1 Thumb down 0

      Odpovedať

      • Avatar
        február 17, 2016

        Matty :
        Pre tých prisatých na cecok štátu je ten štát super. Však oni si preto ten štát vytvorili, aby sa mali super. A tí ostatní su magori, ked očakávali niečo iné.
        Problém nastáva, keď sa na ten štátny cecok prisaje priveľa ľudí. Vtedy nastávajú krízy, potom nastávajú revolucie, potom zopár tých prisatých skončí na šibenici.

        ŠTAT – to je iba boj o to, kto bude prisatí naštátny cecok, a kto to bude platiť.
        A voľby sa v demokracii konajú preto, aby sa (bez strieľania) rozhodlo, kto bude prisatý, a kto bude pracovať na prisatých.

        Ľudská debilita je v tom, že ľudia veria, ŽE VŠETCI môžu byť prisatí na štátny cecok. A dokonalá demokracia je vtedy, keď sa všetci prisajú na ten cecok. Preto ľudia obdivuju demokraciu a túžia po nej.

        Thumb up 1 Thumb down 0

        Odpovedať

        • Avatar
          február 17, 2016

          Nástroj na obmedzovanie a okrádanie iných. Nielen legálny, ale pretože „vláda ľudu“, tak aj morálne úplne v poriadku. Každý človek žijúci v štáte od neho môže niečo očakávať, ale ak sa to prevedie na celú populáciu, vždy je to stratový biznis. A vďaka demokracii už štát v akomkoľvek prípade prestal byť nepriateľskou a cudzorodou silou v akejkoľvek forme, pretože sa stal primárne arénou na boj proti iným. Tvrdenia, že štát sa postará, sú smiešne; pre libertariána predstavuje ťažkú iróniu plán (niekoho z EÚ, tuším) priniesť štáty bližšie k svojim občanom.

          Thumb up 1 Thumb down 0

          Odpovedať

  5. Avatar
    február 17, 2016

    Všetci sa tu ohánate demokraciou. A je pri tom pekne vidieť, čo každý jednotlivec považuje za demokraciu :

    Politik : Demokracia je, keď voliči zvolia MOJU stranu.

    Učiteľ : Demokracia je, keď učitelia majú dvojnásobné platy a dva mesiace dovolenky.

    Žiak : Demokracia je, keď dostanem jednotku aj bez učenia, a nakoniec dostanem diplom bez vedomostí

    Robotník : Demokracia je, keď robotníci majú dvojnásobné platy ako ostatní.

    Dôchodca : Demokracia je, keď dôchodcovia dostanú dôchodky väčšie, ako mali platy.

    Vlk : Demokracia je, keď si môžem kedykoľvek uloviť bačovu ovcu.

    Zdrav.sestry : Demokracia je, keď sa pacienti budú sami prebaľovať a variť si jedlo, a mi budeme mať platy rovnaké ako lekári.

    Občania-voliči : Demokracia je, keď mi politik odmenou za zvolenie zabezpečí trvalý bohatý život bez práce.

    Nezamestnaní : Demokracia je, keď nám štát zabezpečí do smrti podporu na úrovni priemerného platu.

    Rodičia : Demokracia je, keď nám štát bude trvalo preplácať náklady na naše deti a dá nám trvalú podporu vo výške predošlého platu až do dospelosti našich detí.

    Zákazník v hypermarkete : Demokracia je, keď tu zrušia pokladne.

    Zlodeji : Demokracia je, keď ma nechytia.
    -.-.-.-.-.

    Demokracia je moc príjemná vec. Len kde nájsť tých magorov, ktorí nám budú trvalo platiť peniaze na jej udržovanie !!!???!!!???

    REALITA : Demokracia je, keď politici naslubuju voličom raj na zemi, a ako odmenu za svoje sľuby si potom ten raj vybudujú pre seba za peniaze voličov.

    Thumb up 2 Thumb down 0

    Odpovedať

    • Avatar
      február 17, 2016

      Popísal si presne ako to je. A teraz napíš ako to zmeniť.. Každý by mal začať od seba a prestať pred sebou tlačiť tieto zažité dogmy.. Alebo máš lepší nápad?

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Odpovedať

      • Avatar
        február 17, 2016

        Poviem ti riešenie podla mňa..aj keď je to tiež nezrealizovatelné sci-fi.
        Tento štát treba postaviť na čistej lúke..začať úplne odznova..definovať čo chceme od štátu aké má mať funkcie..čo ponechať štátu a do čoho sa štát nemé miešať.
        Lenže na toto by si potreboval hlasy tých čo sú prisatý na tom štátnom cecku…a preto je to sici-fi. Na akúkolvek zmenu potrebuješ aj hlasy tých čo by zmenou stratili…čiže..bludný kruh.
        Potom je možnosť založiť nový štát čo je zasa úplne nereálne..lebo ta nik neuzná. Možno tak dať si postaviť ostrov v medzinárodných vodách 🙂

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Odpovedať

        • Avatar
          február 18, 2016

          Ten nový štát na novej luke by sa musel urobiť aj Z NOVÝCH občanov. Lenže – kde nabrať normálnych ľudí v dnešnom šialenom svete ??? Z Marsu ? Jedine.
          A kde zahrabať všetkých terajších slovákov ???

          Thumb up 0 Thumb down 0

          Odpovedať

          • Avatar
            február 18, 2016

            štát by existoval..ako doteraz Slovensko..ale tvorili by ho menšie celky ktoré by mali vlastné spravovanie,…Ten veľký štát by mal na starosti len hranice a obranu …. vôbec by tie menšie celky nemuseli byť viazané na územie..povedzme by bolo 5 zriadení a ty by si si vybral ktorého chceš byť členom…keď dakto chce dotácie a povedzme stavbu železnice tak by bol členom takého celku…ja nechcem dotovať železnice tak by som bol členom celku kde si každý kto ide vlakom zaplatí to čo má…a nechcem ani nemocenské poistenie..a aj zdravotne sa poistím radšej komerčne.
            A tý čo by boli členmi tých „socialno-komunistických “ celkov by rýchlo prišli nato že bez našich peňazí sa im ten sociálny štát dáko nedá ufinancovať 🙂
            Samozrejeme je to utópia….mám aj s manželkou príjem zo závislej činnosti (daniam a odvodom neunikneš)…síce nadpriemerný ale čo z toho keď štát mi to ukradne.

            Thumb up 1 Thumb down 0

        • Avatar
          február 19, 2016

          535 :
          „štát by existoval..ako doteraz Slovensko..ale tvorili by ho menšie celky ktoré by mali vlastné spravovanie,…“
          – pokial by tam plartili rovnaké pravidlá, bola by tam rovnaká kurváren, ako je teraz. Zmenšením PLOCHY štátu sa štát nezlepší.

          „Ten veľký štát by mal na starosti len hranice a obranu …. “
          – Ako by si zaručil, že si tie kompetencie nerozšíria až na tie dnešné ??? Nesmela by byť dementokracia, teda by nesmel byť parlament, aby nemohli zmeniť zákony a rozšíriť si kompetencie. Žiadne demokracia ako je teraz !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          Ja to nazývam :
          Existovala by SPOLOČNOSŤ , ale nie štát.

          Thumb up 0 Thumb down 0

          Odpovedať

      • Avatar
        február 18, 2016

        Matty , píšeš :
        „A teraz napíš ako to zmeniť..“

        – Toto tu má zlé korene, zlé princípy. A ľudia si na tie zlé princípy zvykli,páčia sa im, a nedajú si ich vziať. Je DEMOKRACIA – ľudia si tie zlé princípy vo voľbách vždy upevnia.
        Ľudia sú hlupáci, a veria, že VŠETCI môžu žiť na úkor iných. NEMôŽU – všetkých tento socialistický demokratizmus neuživí.
        Nik nebude pracovať, keď vidí, že iní žiju aj bez práce. Pokiaľ politici umožnia žiť bez práce polovici ľudí, prestanú postupne pracovať VŠETCI.

        „Alebo máš lepší nápad?“
        – ANO. Zaviesť systém, v ktorom KAŽDÝ bez výnimky musí makať, a dostane IBA peniaze, ktoré si zarobí. A NIČ zo zárobku mu nesmu vziať, žiadne dane. Volá sa to LIBERTARIANSTVO, alebo ANARCHOKAPITALIZMUS.
        Ale nedá sa to zaviesť v dementokracii – lebo ľudia nechcú makať.
        Ľudia to najprv musia kruto odsrať, a potom, možno ……

        Ale neboj, krachne to. Provládne noviny to nepíšu, ale iní ano :
        http://www.nemesis.sk/

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Odpovedať

        • Avatar
          február 18, 2016

          „Každý musí makať“ je už napríklad diktatúra podľa mňa. (Viem vyťahujem z kontextu.) Každý by mal mať záujem na tom robiť, aby sa uživil. Demokracia je systém veľmi mimo ideálu, ale ak dokáže kontrolovať neovládateľných aby nedokázali zneužiť absolútnu slobodu (ktorá je mimochodom mojim cieľom) vo vykorisťovanie más, tak neviem koľko generácii ešte bude treba.. Sloboda je dosiahnuteľný ciel, anarchokapitalizmus je ďaleká budúcnosť, kedy mi to už bude asi jedno.

          Thumb up 0 Thumb down 0

          Odpovedať

          • Avatar
            február 19, 2016

            1. Anarchokapitalizmus NIE JE absolutna sloboda. Je to iba PRÁVO NEBYŤ znásilnovaný nejakou väčšinou, ktorá si dala meno „štát“. V ANCAPE si nemôžeš robiť, čo chceš, lebo by si porušil slobodu iných ľudí.

            2. Sloboda nebude NIKDY, pokial ju ľudia aktívne nebudú chcieť a bojovať za ňu. Pokial sa budu ľudia iba hrať so slovíčkami ako trochu aj ty, a budú odmietať ANCAP pre istotu, lebo sa boja slobody.
            SKUTOČNÁ SLOBODA je jedine v tom, čo sa nazýva ANCAP,. Tie iné druhy slobody – to je iba na ružovo natreté malé či väčšie otroctvo.

            Thumb up 0 Thumb down 0

  6. Avatar
    február 19, 2016

    Ktosiný: Ak Ti ja, ktorý je veľmi naklonený Tvojim myšlienkovým pochodom neverím, že ANCAP môže fungovať v slobodnej spoločnosti, ako chceš zmeniť myslenie obyčajných ľudí? Týmto by som aj túto tému uzavrel.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Odpovedať

    • Avatar
      február 20, 2016

      Skoro, skoro aj suhlasím s tvojimi slovami. Ale tu vetu
      „neverím, že ANCAP môže fungovať v slobodnej spoločnosti,“

      by som povedal takto :
      ANCAP nebude fungovať preto, lebo ho ľudia nebudú chcieť.

      Vdaka ludskej hluposti si ludia myslia, že pod nadvládou štátu sa maju lepšie. Ano, otrok, ktorý sa nevie o seba starať, sa ma lepšie pod otrokárom.
      Hlupáci nemôžu žiť slobodne – skapali by.

      Na vine nie je ANCAP, na vine su ludia. Sloboda sa nedá vnutiť – slobodu chceš, alebo nechceš.

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Odpovedať

  7. Avatar
    február 24, 2016

    To je vasa matka, na tej fotecke tavarisc Fandak? Ujeda vam s chlebicka, ked zmizne z povrchu zemskeho nastane raj.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Odpovedať

Diskusia je moderovaná. Komentáre, ktoré nie sú k téme, obsahujú nadávky alebo osobné invektívy, nebudú schválené. Reakcie na komentáre sa rozvetvujú do max. hĺbky 10 komentárov.

Kliknite sem pre zrušenie vašej odpovede.

Leave a comment

*