Pán Filko, čo tak zdaňovať aj dýchanie?

Šialené? Naopak. Vychádzajúc z logiky a metodiky Inštitútu Finančnej Politiky (IFP) by to bolo veľmi adresné a efektívne. Vo svojej najnovšej analýze o zdaňovaní motorových vozidiel rovnako uvádzajú ako možné kritérium úroveň emisií CO2, čo by v tomto prípade dokonale sedelo. Rovnako ako uvádzaný parameter efektivity výberu pre hmotnú podstatu zdaňovaného subjektu.

Občanom by začala daňová povinnosť narodením a končila smrťou. Raz za 10 rokov by si museli ísť dať premerať objem pľúc. To je všetko. Jednoduché, adresné, účinné. Bodka.

Veľkou výhodou tohto návrhu by bol aj počet samotných zdaňovaných subjektov. Koľko je registrovaných áut a koľko je všetkých registrovaných občanov? Mohla by byť tým pádom tá daň aj nižšia. Táto daň by bola oveľa spravodlivejšia, keďže by nezasiahla len ekonomicky aktívnych ľudí, no aj tých, čo napr. nejazdia a poberajú štedré dávky. Veď už dnes tí čo jazdia platia štátu cez 50%tnú daň len pri tankovaní.

Že to nikto v Európe nemá? No a čo, tak by sme aspoň v niečom boli prví! A že by sme boli na smiech? No veď už dávno sme!

Inštitút finančnej politiky tvrdí, že daň z motorových vozidiel (podľa výkonu motora) je progresívne zdanenie (teda daň z úspechu), čím nedôjde k zaťaženiu nízkopríjmových skupín.

Martin Filko, tento slovenský Cromwell a zdaňovateľ národov si asi neuvedomuje, že mnohí ľudia dnes dochádzajú autom do práce, pričom častokrát na starších dovezených nemeckých dízlákoch s vyšším výkonom, no nižšou spotrebou. Títo ľudia si nechodia po 2000 € platy, no častokrát aj po menšie ako 700 € zárobky. Podpora zamestnanosti a`la Fico.

Ale ten kto jazdí na výkonnom aute, je z definície bohatý… Iste. Ak by sme si mali teda zhrnúť definíciu „slovenského boháča“ podľa Filka z jeho posledných návrhov, bol by to človek s trojizbovým bytom v Petržalke, jazdiaci do práce na ojazdenom nemeckom dízláku. Bravó!

Asi by bolo príznačnejšie premenovať Inštitút Finančnej Politiky (IFP) na Inštitút Ficových Prianí. Alebo Istoty Fica Prichádzajú?

Mimochodom, viete aký je rozdiel medzi Martinom Filkom a Benjaminom Franklinom? Benjamin Franklin len nevinne vyriekol, že „jediné istoty na tomto svete sú dane a smrť“, no Martin Filko tieto istoty ruka v ruke s Ficom a grafmajstrom Kažimírom do bodky realizuje.

Posledný nech zhasne. Ďakujem.

46,870 celkovo návštev, 2 návštev dnes

25 odpovedí

  1. Avatar
    september 04, 2012

    ako som povedal, mám 18 ročné auto zo 115k, najdrahšie na tom aute je nové USB rádio, zosilovač a repráky, + ked mám v kufry vrtačku, miešadlo, brúsku a nejaký materiál, tak presahuje hodnotu lepších áut.

    musím platiť nejakých 32 €, chodiť každý rok na STK, EK,… čo mi ešte dajú?
    Dosť čo za mesiac pretankujem hodnotu auta a na spotrebnej dani sa nabalia ako prasce, ešte ma chcú totálne vycucať

    Thumb up 42 Thumb down 3

    Odpovedať

    • Avatar
      september 05, 2012

      Stanley, tes sa, podla tej studie si bohaty a uspesny clovek.

      Velkokapitalista a developer (tak ta vidi filko), vozis sa na luxusnom veterane vysokej hodnoty, mas v nom luxusne audio a este mas tu drzozst frflat pre par € dane a mierny poplatok za STK? Urcite mas aspon 2-izbovy byt, co je dalsi znak bohatstva a zamoznosti a nechces prispievat na 350.000 statnych uradnikov a nastenky? Myslim ze filko by mal vymysliet este dan z lakomstva, kto sa na poste pri plateni sekov nebude usmievat, sadzba dane o 100% hore.

      Thumb up 22 Thumb down 3

      Odpovedať

    • Avatar
      september 05, 2012

      Komentár je skrytý kvôli nízkemu hodnoteniu. Zobraziť/skryť komentár.

      Thumb up 6 Thumb down 40

      Odpovedať

      • Avatar
        september 05, 2012

        Ty si mu bol merať úroveň emisií na aute, že máš taký prehľad? A rovnako aj to, koľko mesačne prejazdí?

        Čo ak na nové auto jednoducho nemá peniaze, a je to prostriedok, aby uživil svoju rodinu? To ťa nenapadlo?

        Očakávaš teda, že keď ho riadne zdaníš, tak prestane jazdiť? Aby nemohol živiť svoju rodinu? Alebo, že Fico z tých peňazí bude vysádzať stromčeky, aby to vykompenzoval?

        Zaujímalo by ma ešte, že podľa tvojej logiky by si potom aký trest dal kapitánovi veľkej lode, ktorá produkuje emisie ako 50 miliónov áut dokopy? Skús zapojiť logiku a nejaké fakty, možno potom nebudeš tak tárať.

        http://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta-gdn-/automoto.aspx?c=A090426_191128_automoto_vok

        Thumb up 11 Thumb down 5

        Odpovedať

      • Avatar
        september 05, 2012

        Áno súhlasím! Naopak najšetrnejšie sa k životnému prostrediu správa môj známy, ktorý ma MERCEDES S-classe. Ten má síce spotrebu nejakých 12l/100km, keď jazdí. Ale teraz ho má už druhý týždeň v ZNAČKOVOM servise, lebo nevedia, čo mu je a čakajú, kým si niekto s takým istým meďákom príde dať vymeniť olej, aby mu ho vykuchali a vyskúšali náhradné diely z neho. Ktorý bude zlý potom objednajú. A známy poctivo šetrí nie len životné prostredie, lebo chodí vlakom, ale aj svoju peňaženku, čo sa mu iste zíde, ak v servise náhodou zistia, čo má vlastne zlé a objednajú tú správnu súčiastku – počítam minimálne za dve tisícky €.

        Thumb up 3 Thumb down 2

        Odpovedať

        • Avatar
          september 05, 2012

          Inak samozrejme súhlasím s tým, že je to kravina a pripadá mi to, že skúšajú, koľko toho ešte priemerný slovenský baran znesie.. možnosť presídliť sa za hranice (napr. do Hainburgu) mi pripadá čoraz efektívnejšia a reálnejšia.

          Thumb up 3 Thumb down 2

          Odpovedať

  2. Avatar
    september 04, 2012

    Dáte mi adresu toho vysmiateho chlapca? nech ten úsmev nemá zdarma

    Thumb up 13 Thumb down 4

    Odpovedať

  3. Avatar
    september 04, 2012

    Inak s tym CO2 to coskoro nebude recesia. Tymto tempom a argumentami typu ‘co je vyhodne pre stat je vyhodne pre vsetkych’ sa tam rychlo dopracujeme.
    Ved uz dnes sa plati zdravotna dan, a platit ju musi kazdy, a ak nechcete byt prihlaseny na urade prace, tak vas ti ******ci obtiahnu o 42 eur mesacne, bez ohladu na to, ci mate prijem alebo nie. A nakoniec na vas poslu exekutora za nezaplatene ‘poistne’. Aj keby ste k dochtorovi chodili len na povinne preventivky. Takze takato dan za CO2 uz v podstate existuje, len ma momentalne ine meno a vysvetlenie, proste to len spada do inej ako danovej agendy.

    Thumb up 7 Thumb down 3

    Odpovedať

  4. Avatar
    september 05, 2012

    som sa prave vratil z francuzska, kde je vyskyt martinov filkov na meter stvorcovy asi najvyssi v europe. francuzi jazdia na citroenoch, byvaju po garzonkach ale za obed v restauracii platia 30 eur. a najst pracu je v podstate nemozne.
    presne to je ten svet podla fica s filkom, ktory si tu budujeme. clovek s bytom a autom je jednoducho bohac!

    Thumb up 14 Thumb down 3

    Odpovedať

    • Avatar
      september 05, 2012

      Francúzsko je úžasná krajina, vďaka ktorej smeruje teraz celá Európa do …… To je výsledok dlhoročného „filkovania“. Ideme presne tou istou cestou. V ústrety svetlým zajtrajškom.

      Thumb up 13 Thumb down 3

      Odpovedať

  5. Avatar
    september 05, 2012

    Krasne sa ukazuje ako chaoticky Smer prijima opatrenia. Najprv vymyslia „srotovne“ (naozaj odporne slovo) aby podporili predaj automobilov. A o par rokov zavedu registracnu dan, cize v principe pravy opak srotovneho. To si na minfine hadzete kockou, alebo podla coho sa rozhodujete pani?

    Thumb up 11 Thumb down 4

    Odpovedať

  6. Avatar
    september 05, 2012

    Pan Bulak.
    Navrhol by som iba zopar malych zmien. A sice – obhem pluc nemerat raz za 10 rokov ale minimalne kazde 2 roky. A za kazde meranie by si kazdy z nas zaplatil. Za vydanie uradne potvrdeneho certifikatu o objeme tiez.
    Nasledne by bolo vhodne zalozit urady (s adekvatnym poctom uradnikov), ktori by tieto udaje kontrolovali a evidovali. Pripadne pod hrozbou exekucie majetku nahanali ludi, ktori by tento certifikat nemali.
    Atd,, atd.
    Tych moznosti je este vela. Staci, ak sa toho chopi niekto s dobrou fantaziou.

    Thumb up 6 Thumb down 3

    Odpovedať

    • Avatar
      september 05, 2012

      To by samozrejme išlo už jedno s druhým. Možno by nám zvýšili aj daň z príjmu, aby mohli takýto nový úrad financovať. Ja sa im do toho miešať nebudem, ja to už nechávam skutočne na fantáziu našich vynaliezavých úradníkov. Nech mi len povedia, koľko z môjho zárobku im mám poslať, či 50,60 alebo 70%.

      Thumb up 3 Thumb down 4

      Odpovedať

  7. Avatar
    september 05, 2012

    Dan z dychania je defacto dan z hlavy a tu zaviedla M. Thatcherova, takze to, pan Bulak, vypalilo na slusny trapas 🙂

    Thumb up 6 Thumb down 3

    Odpovedať

    • Avatar
      september 05, 2012

      Pán Filko sa môže slobodne inšpirovať politikmi svetového formátu. A čo tým chcel autor povedať? Každá daň je zlo. Progresívna daň, je daň z úspechu, takže akákoľvek iná „rovná daň“ je „spravodlivejšia“. Aj daň z dýchania.

      Thumb up 4 Thumb down 5

      Odpovedať

    • Avatar
      september 05, 2012

      Trefa do cierneho.

      Thumb up 2 Thumb down 3

      Odpovedať

    • Avatar
      september 05, 2012

      a co ked to zaviedla thatcherova? preco je to trapas?

      Thumb up 1 Thumb down 4

      Odpovedať

      • Avatar
        september 05, 2012

        pretoze diskuter hdp ma dve skatulky, pravica a lavica. podla neho, ked niekto nesuhlasi so zvysovanim dani, tak je to automaticky praviciar a bezmyslienkovito obhajuje vsetky lapsusy pravicovych politikov.

        nechape,ze niekto moze obhajovat thatcherovu za spravne kroky (znizovanie dani) a zaroven kritizovat za nespravne (zvysovanie dani:)

        Thumb up 10 Thumb down 0

        Odpovedať

  8. Avatar
    september 05, 2012

    problemom dnesnej doby a hlavene politickej eliti je chybajuca zodpovednost za lud a nie chybajuca zodpovednost za stat… uz sa nehladi na dobro jednotlivcov ci ludu ako celku ale hladi sa na dobro statu. statny dlh a deficit urcuje ako je stat samotny vnimany na trhoch a ako pritazlivy je pre potencialnych investorov, spekulantov atd. Filkove predstavy su opodstatnene pre tuto garnituru a mozno aj pre neho samotnho tym zazracnim slovnim spojenim „udrziavanie chodu a funkcii statu“. zvratenym sposobom znevazuju individualizmus ako prostriedok napomahajuci rovnovahe resp. stabilite v spolocnosti, na co implikuju vrstvy zakonov ktore obmedzuju slobody a zatazuju obcanov svojou indoktrinovanou rovnovahou. ta samozrejme je vytvorena len pre potreby statu a jej kasy s ktorou moze narabat. ja by som zdanil spekulantov ako je pan Filko!!

    Thumb up 3 Thumb down 3

    Odpovedať

    • Avatar
      september 05, 2012

      ea :
      Čo sa , pre boha, čuduješ ?

      „problemom dnesnej doby a hlavene politickej eliti je chybajuca zodpovednost za lud a nie chybajuca zodpovednost za stat…“
      Aká ELITA ??? Politici su gauneri, ktorí okraduju občanov. Žiadna elita.
      ——————

      “ uz sa nehladi na dobro jednotlivcov ci ludu ako celku ale hladi sa na dobro statu. “
      – načo maju na mňa HLADIEŤ ??? Stačí, aby ma neokradali.
      ——————————

      “ Filkove predstavy su opodstatnene pre tuto garnituru “
      – no jasné. Ved ONI ho platia. Tak IM služi !

      ———————————

      “ zvratenym sposobom znevazuju individualizmus “
      – oni su komunisti, tak sa chovaju ako komunisti. To je normálne. Ved ludia si ich zvolili PRÁVE PRETO, že su to komunisti.
      ———————-

      “ ja by som zdanil spekulantov ako je pan Filko!! “
      – ja by som ho hodil do štanky a potom vyhnal.

      Thumb up 2 Thumb down 3

      Odpovedať

  9. Avatar
    september 05, 2012

    Mi to pripada ako v Hlave XXII. Co je dobre pre Syndikat je dobre pre vsetkych. Zachvilku to moze slkznut do podobnej zvrhlosti ako ked Milo nechal zbombardovat svoj vlastny letecky tabor.

    Thumb up 4 Thumb down 3

    Odpovedať

    • Avatar
      september 05, 2012

      tak to sme tu uz mali, velke diktatury 20. storocia nechali zlikvidovat vlastnych obcanov, ked sa im zdalo, ze nejakym sposobom ohrozuju stat – nacisti zidov a bolsevici hocikoho.

      Thumb up 8 Thumb down 2

      Odpovedať

  10. Avatar
    september 05, 2012

    K človeku menom „Filko“ :
    Filko nie je politik. Filko sa prezentuje ako EKONOM. Na blogu píše mudre uvahy, ako okradnuť občanov o peniaze tak, aby si to čo najmenej uvedomovali, aby to bolo efektívne, jednoduché, a hlavne „spravodlivé“ . Filko ma rád SPRAVODLIVÉ okrádanie ludí cez dane.
    Filko nie je politik. Filko je „odborník“ na špinavú prácu, ktorú ponuka politikom. Za ktorú ho slušne platia.
    Vrahom vraždiacim za peniaze sa hovorí „nájomný vrah“ . Ludom, ktorí za odmenu plánujú okradanie občanov sa hovorí ako ?

    Thumb up 4 Thumb down 3

    Odpovedať

    • Avatar
      september 05, 2012

      Nuž, a k tomu článku o zdanovaní mi nedá ešte nepovedať toto :
      Slovaci maju demokraciu. Slobodne si zvolili tuto zlodejsku stranu, zvolili si „euroValových“ politikov, ….. takže je vlastne všetko v poriadku. Slovaci chcu ISTOTU, že budú okradaní. Takže budu mať ISTOTY, budú ISTOTNE okrádaní.
      Toto je pozitívum demokracie. Negatívum je, že okradaní budu aj voliči SaS. Čo už, ked je tá demokracia ?!?!
      Alebo je demo demokracia ??? Ako spieva ten český spevák.

      Thumb up 0 Thumb down 3

      Odpovedať

Diskusia je moderovaná. Komentáre, ktoré nie sú k téme, obsahujú nadávky alebo osobné invektívy, nebudú schválené. Reakcie na komentáre sa rozvetvujú do max. hĺbky 10 komentárov.

Leave a comment

*