Reklamný smog je skutočné znečistenie prostriedia

Ako grafický dizajnér sa samozrejme zaoberám reklamou. Tá je dnes všade a doslova vytvára reklamný smog. Tento príspevok by som chcel venovať neekonomickej otázke – či regulovať množstvo a úroveň reklamy a ak áno, kto a ako by to mal robiť.

V dokumente zameranom na to, ako reklama ovplyvňuje trh a ako útočí na spotrebiteľa – v tomto prípade dieťaťa, je vykreslená história, ako sa v USA začala reklama na deti regulovať a ako sa začal výrobca brániť.

Konzumní děti (celý dokument)

http://www.youtube.com/watch?v=5qZdGY3xGsg

Má sa starať o reguláciu reklamy rodina ako ten najmenší článok spoločnosti, alebo štát ako najväčšia možná spoločenská skupina? Čo v prípade, ak rodina v tomto smere zlyháva?

Tento článok by som chcel postupne rozvíjať o postrehy z nadmerného množstva reklamy a otvoriť tak diskusiu, ako sa s reklamou vysporiadať.

3,415 celkovo návštev, 1 návštev dnes

pošli na vybrali.sme.sk

3 odpovedí

  1. Avatar
    január 15, 2012

    Všetko zaujímavé, ale záver z videa je hrozný. 48. min.: „Rodičia nemajú šancu ubrániť svoje deti.“ Ochrana detí proti marketingu je úlohou federálnej komisie, blablabla. WTF? Prečo je výsledok každého takéhoto dokumentu obrana existencie nejakého úradu? Prečo to nie je výzva pre rodičov, že haló!!! dávaj pozor na svoje dieťa. Haló, tlač na školu, nech nereklamuje produkty v škole. Haló, nekupuj mu všetko, o čo si požiada. Ak rodičia nemajú šancu vychovať svoje deti, tak tomu nepomôže žiadny úrad. Ak už ich rodičia sú konzumní, úrad sa môže postaviť aj na hlavu.

    Všeobecne… Regulácia reklamy je zase len záplatou na to, čo spôsobil štát inou reguláciou – licencovaním televízneho a rádiového vysielania. Ak chceme menej reklamy, riešením nie je regulácia súčasných staníc, ale uvoľnenie konkurencie, ktorá bude tlačiť na vyššiu kvalitu vysielania a prirodzenú mieru reklamy. Mňa už Jojka a Markíza ku svojmu vysielaniu dostane zriedkakedy, ich množstvo reklamy je pre mňa problémom. Chvalabohu, mám na výber a môžem namiesto toho robiť milión iných užitočnejších vecí, alebo pozerať iné stanice. Ak ľudia tie stanice stále sledujú, hovorí to len toľko, že im to až tak neprekáža.

    Thumb up 0 Thumb down 1

    Odpovedať

  2. Avatar
    január 16, 2012

    Ja som za to, aby reklamu reguloval trh. Aby spotrebiteľ na základe svojho dopytu rozhodol o tom, čo je a čo nie je správne.

    No a nakoľko štát považujem za násilnícku mafiánsku organizáciu, ten by mal byť tým posledným elementom, ktorý by mal do toho zasahovať. 🙂

    Thumb up 1 Thumb down 2

    Odpovedať

  3. Avatar
    marec 01, 2012

    mne skor pride ze cely dokument len vsugeruje cloveku, ze je tu nejaky novy pseudoproblem, ktory treba riesit (minimalne zalozit nejaky urad).
    sak to tu bolo vzdy ‘mami, mami, kupi mi hento!!!’
    shut up and eat your french fries, akoby povedal louis ck 🙂

    Thumb up 0 Thumb down 1

    Odpovedať

Diskusia je moderovaná. Komentáre, ktoré nie sú k téme, obsahujú nadávky alebo osobné invektívy, nebudú schválené. Reakcie na komentáre sa rozvetvujú do max. hĺbky 10 komentárov.

Leave a comment

*