Neurážajme mafiu

V našej spoločnosti existujú skupiny ľudí, ktorých cieľom je nepracovať, netvoriť hodnoty a radšej násilným spôsobom okrádať ľudí o ich majetky. Ak si niekto myslí, že mafia, tak ako ju poznáme, predstavuje z týchto skupín najväčšiu hrozbu a zlo, tak je na omyle.

Ak si mafiu porovnáme s praktikami centrálnej vlády v štáte, tak zistíme, že mafia je v porovnaní s vládou úplný šuvix. Málokomu sa toto tvrdenie bude páčiť, no ak by sme čisto hypoteticky nemali vládu, ale len “mafiu”, ako ju poznáme dnes, mali by sme sa v podstate omnoho lepšie.

A to z jednoduchých dôvodov:

  • Mafia má zmysel pre čestnosť. Ak niečo sľúbi, tak to určite aj splní. Politici nevedia, čo je to česť a preto ani svoje sľuby nikdy neplnia.
  • Mafia vás okráda bežne “len” o cca. 10-15 % vášho príjmu, pričom vláda minimálne o 45-55 %. Pri mafii navyše nemusíte nikde chodiť a nič vyplňovať, slušne si príde po výpalné sama.
  • Ak platíte mafii za ochranu, môžete si byť istí, že vás aj skutočne ochráni. Pri štátnej polícii môžete dúfať v pravý opak.
  • Mafia vám neprikazuje, čo máte jest, piť, alebo aké žiarovky si máte domov kupovať.
  • Mafia vás nezavaľuje obrovskou haldou byrokracie, kvôli ktorej si musíte zamestnať ešte aj ľudí na to, aby to celé spracovali.
  • Mafia vám nepchá nos do spálne a je jej jedno, s kým spíte – naopak, ešte vám aj ochotne za odplatu dodá, koho si len zaželáte.
  • Mafia vás nepotrestá za mierumilovné vypestovanie jednej rastlinky (napr. marihuany) alebo čohokoľvek iného – naopak, ešte vám ju aj veľmi ochotne dodá.
  • Mafia vám nebude brániť ozbrojovaniu na vlastnú obranu – naopak, ešte vám akékoľvek zbrane aj veľmi ochotne dodá. Dokonca bez psychotestov.
  • Mafia od vás nikdy nebude požadovať, aby ste v jej menej išli bojovať proti inej mafii. Čestne a chlapsky si to vybaví sama.
  • Mafia vás nijak nereguluje, naopak, chce aby ste sa slobodne rozvíjali a aby váš biznis prosperoval, lebo vie, že z toho bude prosperovať aj ona sama.

Takto by sa dalo pokračovať, no ako vidíte len na týchto príkladoch, mafia je vždy v princípe lepšie riešenie ako vláda. To, že sme uverili divadielku zvanému voľby a tak sme pristúpili na vládnu hru, nemení nič na samotnom popisovanom fakte. A pre tých, ktorí sa budú oháňať voľbami, mám zásadnú otázku: Čo by sa stalo, ak by teoreticky nik nešiel voliť? Vláda by prestala existovať?

V princípe je rozdiel len vo veľkosti. Ak nejaká skupina okráda 100 alebo 1000 ľudí, je to mafia. Ak okráda 1 milión ľudí, je to štát. V princípe je to teda to isté a zlo zostáva zlom, bez ohľadu na rozsah. No mafia v prostredí štátu prináša ľuďom častokrát aj úžitok, keď rieši nesprávne rozhodnutia vlády voči trhu – napr. prohibíciu.

Preto by sme na prvom mieste nemali urážať mafiu, lebo tí chlapci sú skutočne len slabým odvarom toho, čo robí s nami násilná a nemorálna vláda, plná elitných parazitov v značkových oblekoch.

Zdroj: freestateproject.org, Youtube


NesúhlasímSúhlasím (Palcov hore: 69, Palcov dole: 13)
Loading ... Loading ...
10888 prečítaní

Komentáre

Diskusia je moderovaná. Komentáre, ktoré nie sú k téme, obsahujú nadávky alebo osobné invektívy, nebudú schválené, inak schvaľujeme všetko. Reakcie na komentáre sa rozvetvujú do hĺbky 10 komentárov, potom už na komentár neviete odpovedať. Snažte sa preto dospieť k rozuzleniu preberanej témy pred 10. vnoreným komentárom, alebo diskusiu začnite v novom vlákne.

  1. Tomas Lengyel 15.3.2012 o 6:38 #

    Palec hore, ale som zvedavy na reakcie :)

    Palec hore alebo dole: Thumb up 3 Thumb down 1

  2. Peter Kupčík 15.3.2012 o 6:49 #

    Vážená obeť krvilačného štátu. Skúste sa pozhovárať s nejakou obeťou mafie (ak je ešte nažive), čo si myslí o Vašej úvahe.

    Palec hore alebo dole: Thumb up 1 Thumb down 2

    • mrakoplas 15.3.2012 o 7:54 #

      Co takto sa porozpravat z tymi milionmi obeti statov len za poslednych 100 rokov…

      Palec hore alebo dole: Thumb up 1 Thumb down 1

      • Peter Kupčík 15.3.2012 o 12:38 #

        Mám pocit, že každý tu na menejstatu.sk sa cíti byť obeťou štátu. Ale o mafii asi viete len z filmov, kde sa nosia elegantné obleky, ktoré sa len občas pofŕkajú krvou.

        Palec hore alebo dole: Thumb up 1 Thumb down 1

        • oudeicrat annachrista 15.3.2012 o 18:01 #

          Povedzme ze by sme nazbierali zodesat obeti mafie takych, ktori nou boli najviac poskodeni a porozpravali sme sa s nimi. No a co by to dokazovalo? Tvrdenia v clanku by to nevyvratilo. To je ako keby si na adresu dajakeho porovnania penicilinu a vykalu povedal, ze nech sa skusim ist porozpravat s niekym to mal na penicilin hroznu alergicku reakciu.

          Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

          • Lubo 17.3.2012 o 8:20 #

            Najst obete mafie mozete, ale uz sa s nimi nemozete rozpravat. Len ak sa stanete aj vy obetou mafie alebo pockate 1 az 100 rokov (zalezi, aky mate tuhy koren).

            Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

      • Martin Bulák 15.3.2012 o 12:41 #

        Presne toto som chcel Kupčíkovi napísať, no rozmyslel som si to. Ako vidíš, nemá to význam. :-)

        Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

        • mrakoplas 15.3.2012 o 12:48 #

          statny zamestanec nebude predsa kydat na svojho mecenasa, len na tych co ho platia :)

          Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

    • Tomas Lengyel 15.3.2012 o 8:23 #

      Obetou mafie sa stanete ked neplatite
      Skuste neplatit statu…

      Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

      • centrum 16.3.2012 o 0:03 #

        tomas, ty si pises aj ako dce..rka a mas modre auto s napisom tomas a v nom Obetou mafie si, ked neplatis, ked jej alebo niekomu od nich prekazate, a kedze je u nas prepojena neoficialna a oficialna moc, okruh sa rozsiruje aj tymto smerom. Statu mozes prekazat pre rozne veci a dane, poplatky su to najmenej, takych dlznikov mas vela a vedia si to riadnym sposobom vymoct, aj si to vymahaju, odo mna nie, lebo ja ich mam v poriadku. Statu mozes prekazat, ked prekazas niekomu vplyvnemu, poltikovi, mocenskemu organu kvoli niecomu, si svedkom niecoho, napriklad si naivny a myslis si, ze v tomto state je normalne pomoct v trestnej veci voci niekomu ako svedok, alebo dat na niekoho trestne oznamenie – neodporucam na niekoho v blizkosti moci, alebo si svedkom niektorych kauz alebo ta potrebuju znevazit za to, ze potrebuju nieco zmanipulovat a teba vyuziju. Ver tomu, dane, dokonca aj akoze uslachtile instituty ako rodina, manzelstvo, starostlivost o deti, starych a chorych, mozu byt len zamienkou, dokonca ich mozu umyselne zneuzivat alebo vyuzivat na to, aby prekryli svoje vlastne zaujmy.

        Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

        • centrum 16.3.2012 o 0:03 #

          v prvom riadku vypadli slova – a v nom dcerku s ratlikom

          Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

  3. Tibor Pospíšil 15.3.2012 o 8:26 #

    Ako som si hovoril ako neúspešný študent dejepisu: zlatý feudalizmus :) Poddaní museli odvádzať zemepánovi desiatky, t.j. desatinu svojej produkcie. Dnes by som bol vďačný za zníženie výpalného aj na 20%, t.j. na tretinu aktuálnej sadzby.
    .
    Len mám obavu o čestnoť mafiánov. Niečo mi hovorí, že už aj oni pochopili. Že načo si osobne chodiť po výpalné, keď si na to môžu zriadiť štát :)
    .
    Kontrolná otázka: Kto by utrpel najväčšie finančné straty, keby štát legalizoval produkciu a predaj drog?

    Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

    • Ronnie König 15.3.2012 o 14:30 #

      Presne!
      toto je moj klasicky argument, co casto pouzivam – ze dnes by sme hovorili o danovom raji, ked by sme mali desiatky ako v stredoveku.
      Menej inteligentni na to odpovedaju, ze ale vtedy upalovali bosorky.

      Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

      • Tibor Pospíšil 15.3.2012 o 14:35 #

        Aha, takže tých 50% z môjho príjmu naviac (oproti stredoveku) platím na ochranu bosoriek :)

        Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

        • Viliam Búr 16.3.2012 o 11:31 #

          Nie, platíš ich na bosorky zamestnané v štátnej správe.

          Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

          • Lukáš Kotvan 25.4.2012 o 15:38 #

            vtedy boli bosorky teraz su teroristi… tiež ním môže byt prakticky každý a zároveň nikto…

            Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

      • Lubo 17.3.2012 o 8:27 #

        Ano, vtedy upalovali bosorky (nepohodlne osoby, ohrozujuce moc cirkvi). Teraz nepohodlnych nicia ekonomicky a sudne…. :-(

        Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

    • jarka 16.3.2012 o 12:15 #

      http://www.virgin.com/richard-branson/blog/time-to-end-the-war-on-drugs

      Pripajam link o drogach a boji proti nim, dajte si to prelozit a kazdy pochopi, kto stoji za drogovou mafiou. A ze to ide aj s legalizaciou, ktoru urobili v Portugalsku !
      Preco nas boj s drogami stoji tolko penazi a vysledok skoro ziadny.
      Preco je Afganistan naj producentom heroinu a to iba odvtedy, odkedy ho obsadilo USA?

      Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

      • Johny 17.3.2012 o 18:39 #

        Hehe, ze Afganistan je producentom opia odkedy je tam USA :D DD

        Pokial viem, opium a jeho derivaty boli hlavnym obchodnym artiklom mudzahedinov uz za sovietskej okupacie a nikto sa tym netajil. Preto prislo tolko ZSSR veteranov z Afganistanu zavislych na heraku.
        Ale to vtedy este neexistovali konspiracne weby a stupidne youtube videjka, ktore by servirovali ludom bludy, ktore sa lahko zeru.

        Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

    • Lubo 17.3.2012 o 8:25 #

      Trosku si bol nepozorny na dejepise. Platil sa desiatok panovi a desiatok cirkvi…. :-) Aj tak je to menej, ako teraz. :-( (

      Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

      • Julo 17.3.2012 o 9:06 #

        Zabudol si na robotu, ta bola 3 dni v tyzdni, cize polovica. Ked to zhruba zrechnujeme je to 70 procent.

        Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

    • Julo 17.3.2012 o 9:05 #

      Mate to riadne pomotane. Desatina z produkcie je kapanek nieco ine ako zisku. A nebola to ziadne desatina ta bola len pre cirkev , deviatok pre zamepana
      plus 3 dni robota na panskom s vlastnym inventarom, tak je to cca 70 procent, a za to nebol ani lekar, ani nemocenska, ani skoly ani dochodok etc.

      Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

      • Tibor Pospíšil 17.3.2012 o 11:29 #

        Pomotané to máš ty. Pretože ako zamestnanec platím tých 50+% z mojej produkcie. Z celej hodnoty, ktorú za moju produkciu (prácu) zaplatí môj zamestnávateľ. Nemôžem si predtým odčítať náklady, nevyhnutné na zabezpečenie tohto môjho príjmu, t.j. náklady na stravu, ubytovanie, ošatenie, dopravu do zamestnania ….

        Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

        • Julo 17.3.2012 o 14:53 #

          Zasa motas veci, nevolnik bol v podobnom postaveni ako zivnostnik a nie ako zamestnanec, lenze narozdiel od dnesneho zivnostnika neodvadzal dan zo zisku ale s produkcie. Ak zasial ovos a z jedneho vreca ma vyrastli 3 , 20 procent z nich dal zemepanovi a cirkvi , a ked prisla neuroda aj ked mal pod jedno vrece z toho platil. Kapisto? Plus robota ale tam si ticho..

          Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

      • Peter 17.3.2012 o 11:46 #

        citujem..:
        …Od vlastníctva pôdy platil „cenzus“, t. j. stoličnú alebo štátnu daň, odovzdával „dežmu“, t. j. deviatok z dopestovaných plodín z pôdy pre zemepána (deviatok z pšenice, žita, jačmeňa, ovsa, od ovce 3 grajciare, 3 sliepky, 6 vajec, 3 funty ľanu…) a desiatok pre farára. Priama práca na panskom – panština so záprahom bola 52 dní v roku a pešia 104 dní. Potom pracoval na farských pozemkoch, nevieme však presne koľko dní v roku. Okrem toho platil vojenské dane a kontribúcie a mal aj iné povinnosti, stačilo, že si páni niečo zmysleli. Želiari a remeselníci museli odpracovať 18 dní pešej práce a podželiari (želiar bez domu) 12 dní pešej práce do roka. A želiari samozrejme ešte odrábali zemepánovi za prenajatú pôdy.
        bol to ťažký život…
        áno bol. napriek tomu súčasný štát berie občanovi cca 70 percent toho, čo si zarobil… na dph,daniach, odvodoch,dan z nehnutelnosti, dan na palivach, poplatky, kolky, atd…. každý jeden rožok čo občan zje – aj z toho mu hned štát strhne 20 percent. Život je lahší v súčasnosti ( to je ale dané aj rozvojom spoločnosti) , na druhej strane štát sa naozaj správa ako organizovaná mafia s cielom vypalovať vlastného občana a plniť si vlastné vrecká. Ak by štát nefungoval ako mafia vypalujúceho občana, všetkým by sa nám dýchalo lahšie, aj verejné financie by vyzerali inak. Autor má pravdu v tom, že náš štát je naozaj mafia namierená proti občanovi.

        Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

        • Julo 17.3.2012 o 14:41 #

          Splietas odvody z danami
          Odvody nejdu statu ale tebe. Spravny fond je okolo 3 procent. Samozrejme Gorily chcu iny vejvar, najlepsie 23 procent ako je v USA pri zdravotnom poisteni, aj Hascak splietal o 10 ci 15 procentach. A aj preto plati spolky ala INESS ci HPI. Menej statu vid dochodcom , chorym viac Gorilam, to je ciel sudruhov ala Bulak.

          Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

          • Jana Kováčová 17.3.2012 o 15:05 #

            “Odvody nejdu statu ale tebe.”

            Hmm. Chcela by som mať tvoju vieru. Nemám.

            Palec hore alebo dole: Thumb up 1 Thumb down 1

    • k_daniam 17.3.2012 o 11:27 #

      Vtedy sa platilo 20%, nie 10%. Islo o cirkevny desiatok a (zo zbytku) zemepansky deviatok.
      Cirkevny desiatok sa podobal zdravotnemu poisteniu, prispevku na skolstvo a kulturu (Cirkev sa starala o nemocnice, skoly a univerzity).
      Zemepansky deviatok bol len odvod na “statnu spravu”.

      Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

  4. fayn 15.3.2012 o 19:44 #

    pekne napísané, akurát pozerám hyde park na čt s viceguvernérom čnb a došli aj pekné “rakúske” otázky o CB (prečo fiat peniaze atď) a argument guvernéra – lebo to vždy tak bolo. Jebať túto mafiu…

    Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

  5. Martin Klauco 16.3.2012 o 7:42 #

    Jeden z najlepsich clankov, ake som od autora cital !

    Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

  6. centrum 16.3.2012 o 8:07 #

    medzi mafiou a statom nie je vzdy rozdiel, napriklad aj vtedy, ked si plnite povinnosti a mate zaradenie, na ktorom to prekaza – napriklad kontrola

    Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

  7. Viliam Búr 16.3.2012 o 11:33 #

    Korektné by bolo dodať, že opísaným spôsobom funguje mafia v prítomnosti štátu. Či by rovnako fungovala aj v neprítomnosti štátu, to je len špekulácia. Možno by sa tie poplatky rýchlo zdvihli na 50% alebo vyššie.

    Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

    • mrakoplas 16.3.2012 o 12:11 #

      kedze vascina prijmov mafie je obchod z drogami, tak tu ziadna (podobna tej dnesnej) mafia nieje, jedine, ze by sa zase pretranformovala do vlady. Ale urcite ziadna mafia nema na konte tie 100-ky milionov obeti ako staty…

      Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

  8. Miroslav Trenčan 16.3.2012 o 17:12 #

    problém je ten, že mafia fungovala v časoch, keď už ludia museli dávať tých 50% štátu. čiže ich oberala o ďalšie percentá zo zvyšnej polovice. robila svoj biznis už vo fungujúcom štáte, teda ťažko povedať ako by to vyzeralo a ako by sa správala na území bez štátu, rozobratom mafiánskymi klanmi. mafiu by som teda moc neobhajoval, ale prikláňam sa k názoru, že zo známych faktov pôsobí ako menšie zlo.

    Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

    • Martin Bulák 16.3.2012 o 20:11 #

      Samozrejme, žiadne obhajovanie mafie. Ide len o to, aby si ľudia uvedomili, že vláda funguje v podstate na princípe mafie, len vo veľkom…

      Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

  9. Peter 17.3.2012 o 6:56 #

    Ak sa bavíme o mafii z filmov Krstný otec a im podobných, tak by to bolo fajn. Ale čo som počul o týpkoch z Dunajskej stredy… Ide o to, že to neboli tí gentlemani v kravatách, ktorí si občas pošpinia ruky. Bola to tepláková mafia plná vymytých dementov, čo si potrebovali udrieť do niekoho za každých okolností. Doslova psychopati, ktorých sa celá dunajská streda išla posrať, lebo boli zmyslov zbavení. Mysleli si, že sú bohovia. Chodili do barov, rozbíjali, bili sa a znásilňovali ženy pred očami ich chlapov, ktorých predtým dobili. Keď jeden ich člen zomrel, tak zakázali na týždeň v KAŽDOM podniku v DS nejakú zábavu. Rovnako aj stužkové. Ak si niekto dovolil oslavovať počas ich karu, tak mal veľké problémy. Je rozdiel medzi mafiou z rokou 30tych a Slovenskou mafiou, ktorú tvoria dementi, ktorí prepadli už v základnej škole a nevedia nič iné len sa mlátiť.

    Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

    • Martin Bulák 17.3.2012 o 7:27 #

      No a ak si všimneš, to isté v princípe robí aj štát. Nelegitímne domové prehliadky (čo je ešte horšie možno ako nejaký bar) a takisto zákaz zábavy a to na celoštátnej úrovni – podľa ich uváženia. :)

      Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

  10. Julo 17.3.2012 o 9:31 #

    Ked sa autorovi tak mafia paci nech ide do Mexika a pri troche stastia sa mozno vrati, ale vo vreci nasekany ako sekana.

    Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

    • Martin Bulák 17.3.2012 o 9:36 #

      Autor nikde nepíše, že sa mu mafia páči. A to isté by som mohol povedať ja a dať príklad ako Sýria, Afghanistan, Irak..atď… a dovolím si tvrdiť, že to prostredie ktoré je v mexiku vytvára štát, tým že kriminalizuje časť trhu, čím poskytuje živnú pôdu pre takýchto ľudí.

      Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

      • Julo 17.3.2012 o 9:42 #

        Trh s cim s fazulovou?

        Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

    • Tibor Peták 17.3.2012 o 9:54 #

      Julo, dobre, že si to vytiahol. Komu vďačí mafia v Mexiku za svoj biznis? Vláde USA a jej “boju proti drogám”. Na hraniciach tam ročne umiera 15-20 tisíc mexičanov, len aby USA “ochránilo” američanov pred svojim vlastným rozhodnutím.

      Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

  11. Don Corleone 17.3.2012 o 19:25 #

    Najprv som si myslel, že ide o iróniu. Ako tak čítam diskusiu, autor to myslel úplne vážne.
    Woooow, v súvislosti s mafiou padajú slová ako čestnosť, chlapskosť, dodržiavanie dohôd, sloboda, prosperita…
    Yesss, vlastne, sú to takí fajn fasa chalani, ktorí ak by vládli, dokázali by zabezpečiť spravodlivosť a ochranu pre občanov oveľa lepšie ako pajáci vo vláde. :-) ))

    He, chcelo by to aspoň štipku konzistencie, keďže v diskusii autor píše:
    “Ak by štátu vládla mafia, volala by sa vláda”.
    Tak o čom sa bavíme? Veď je to jednoduché, máme tu dva základné typy (druhy) mafie:
    a) mafia, ktorá hrá PRVÚ ligu, inými slovami – vláda + všetky tie šedé eminencie a gorily v pozadí
    b) mafia, ktorá hrá DRUHÚ ligu, čiže čističi, násilníci, výpalníci… + všetká tá hrubokrká sebránka

    Tvrdiť, že ak by sme tu mali len mafiu, ktorá hrá “len” DRUHÚ ligu (citujem: ***“mafiu”, ako ju poznáme dnes***), tak by sme sa mali v podstate omnoho lepšie, je neuveriteľne naivné a absolútne nepravdepodobné. To je podobná volovina, ako tvrdiť, že ak by Nora Mojsejová akýmsi zázrakom výrazne vyhrala voľby a ona by sa stala premiérkou, tak by to bolo pre krajinu oveľa, oveľa lepšie ako doteraz. :-) )

    Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

    • Martin Bulák 17.3.2012 o 22:48 #

      Tento článok vôbec nebol o tom že čo KEBY, ale o aktuálnom stave a ozrejmení faktu, že mafia je menej škodlivá pre spoločnosť ako vláda.

      Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

      • Don Corleone 18.3.2012 o 11:18 #

        Že nie? No tak sa na to pozrime konkrétne. V článku je, ehm, táto JEDNOZNAČNÁ veta o tom, že čo by bolo… KEBY… :
        ///”Málokomu sa toto tvrdenie bude páčiť, no AK BY SME čisto hypoteticky nemali vládu, ale len “mafiu”, ako ju poznáme dnes, MALI BY SME SA v podstate omnoho lepšie.”///

        Veď o tom som písal aj ja a na to bola sčasti upriamená aj moja reakcia. Mimochodom, aktuálny stav som popísal v strednom odstavci, v predchádzajúcom príspevku.
        Ty si písal (hypoteticky) o tom, že KEBY (AK BY) sme nemali vládu, ale len “mafiu” ***ako ju poznáme dnes***, TAK BY SME SA mali omnoho lepšie. A ja som hlboko presvedčený o tom, že je to volovina. Ak by nám mali vládnuť mafiáni, ***tak ako ich poznáme dnes***(ČISTO HYPOTETICKY), to by tu nastala iná “mexická” kucapaca. Ale možno by sa aj potom našiel niekto, kto, by písal o ich čestnosti, chlapskosti, dodržiavanie dohôd…a o hromade iných dobrých vlastností. :-)

        Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

        • Martin Bulák 18.3.2012 o 13:43 #

          Áno, ale myslené to bolo ako KEBY v aktuálnej podobe, nie to že by sa vyvinula do tej istej podoby ako je aj dnes, to by bolo potom o tom istom a nemusíme nič porovnávať. :)

          Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

  12. Excel 17.3.2012 o 20:33 #

    Super, o mafii evidentne netusite nic. Natiska sa otazka, co viete o state?

    Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

    • Martin Bulák 17.3.2012 o 22:47 #

      Verím, že vy mi o tom štáte porozprávate. Kľudne napíšte článok, ste vítaný ako autor. :-)

      Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

  13. Marcela 17.3.2012 o 21:24 #

    Pan Bulak,
    vy uz ste ako odborari. Nadavate na vladu piate cez deviate, pouzivajuc analogie, ktore su proti vsetkej logike. Ze par veci na vlade nie je s kostolnym riadom, ok. Ale…
    Rada by som videla, ako zverite vase decko mafii – namiesto citania a pisania by z neho kludne mohol byt uzitocny zabijak alebo prostitutka, nie? Mafia okrem ineho iste stavia nemocnice, cesty, a bezosporu pomohla postavit vas byt a spori na vas duochodok… Ak vas clanok beriem ako srandu, je to absurdny humor. Ak to mam brat vazne, tak potom mate vskutku nejaky problem. Apropos, co take robite pre spolocnost konkretne vy?

    Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

    • Martin Bulák 17.3.2012 o 22:46 #

      - “mohol byt užitocný zabijak ” – čo tak pozrieť si vojakov, napr. v afghanistane? Už som tu o tom písal. :)
      - “sporí na váš dôchodok” – nesporí, nemá z čoho
      - “beriem ako srandu” – ak realitu beriete ak srandu, potom vám závidím váš optimizmus
      - “čo robíte pre spoločnosť vy?” – ja robím už x rokov súkromnom sektore, čo môže byť viac? a vy?

      Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

    • samo 18.3.2012 o 6:14 #

      Vies, problem je, ze obcania SR nemaju dojem, ze za svoje dane dostanu adekvatnu odplatu (sluzby). To aj preto, ze sa vsetko rozkradne.

      Nemocnice? Kolko ich stat za posledne roky postavil? V akej kvalite su tie existujuce? Kto chce kvalitne zdravotnictvo, musi si ho zaplatit (a este k tomu zaplatit aj statu). Cesty? Mozno, ale napr. zeleznicnej trate nepostavili ani milimeter za posledne roky napriek tomu, ze zapad ukazuje, ze prave to by mala byt priorita, lenze z toho tak nekvape.

      A preto maju ludia nevolu platit dane.

      Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

    • mrakoplas 18.3.2012 o 8:37 #

      “Apropos, co take robite pre spolocnost konkretne vy?” – Nepytajte sa, co moze stat urobit pre vas, ale co mozete urobit vy pre stat! J.F.K
      To je tak zvratene, ze na to sa hadam ani neda odpovedat… dolezite je co robite pre seba a pre rodinu, nie pre spolocnost. Kolektivizmus sme tu uz mali a neosvedcil sa

      Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

  14. orol 18.3.2012 o 20:52 #

    Pozrime sa ako to funguje v krajinach, kde je stat silny a v krajinach alebo oblastiach, kde ma mafia skutocnu moc, Porovnajme si zivotnu uroven napr. Nemecka, severneho Talianska, Sicilii, resp. okolie Neapola. Jednoznacne z toho vychadza, ze zivotna uroven je v Nemecku najlepsia, potom nasleduje severne Taliansko a v Neapole, resp. Sicilii, kde ma mafia najvacsiu moc, sa maju ludia najhorsie.

    Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

    • Martin Bulák 18.3.2012 o 22:18 #

      No mohli by sme uviesť aj Severnú Kóreu napríklad a takto porovnávať donekonečna. Ale tento článok vôbec nie je o tom dokázať, že s fungovaním mafie namiesto vlády by sme sa tu mali úplne úžasne. Je to skôr principiálne porovnanie ich činností, aby si ľudia uvedomili ich obrovskú – v podstate totožnú činnosť. Ako som písal v článku – rozdiel je len v rozsahu. A keď hovoríš o Sicílii, tam je tiež otázka, či sa mala Sicília napr. lepšie predtým, resp. či je za nejaký úpadok zodpovedná mafia, lebo fakty sú v podstate také, že Cosa Nostra bola najskôr bežnou politickou stranou, no potom sa akosi vydali na vlastnú cestu. Teda išli na to skratkou. :-)

      Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

      • orol 19.3.2012 o 0:00 #

        No asi som sa nespravne vyjadril. Mal som na mysli demokraticke staty, kde stat je silny a plni svoju ulohu.

        Príkladom som Ti chcel ukázať, že ich činnosť nemôže byť rovnaká ako tvrdíš. Pretože ak je demokratický štát silný, plní svoje úlohy, tak z toho máju prospech vsetci, ak vládne mafia, v konečnom dôsledku na tom získava len ona.

        Ešte tak pomimo, tvrdíš, že Cosa Nostra bola bežnou politickou stranou, to som teda počul prvýkrát. Môžeš mi dať nejaký link? Napr. na slovenskej alebo českej Wikipedii nič také netvrdia. Ešte jedna vec, netvrdím, že sa na Sicílií mali ľudia lepšie pred vznikom mafie, ale to bolo práve preto, že štát neplnil z dnesneho hladiska svoje úlohy. Ale tvrdím, že keby na Sicílií dnes mafia nebola, ľudia by sa tam mali určite lepšie.

        Silné postavenie mafie vedie k úpadku spoločnosti, silné postavenie štátu, napr. Nemecko, či USA(aby zase nevzniklo nedorozumenie, nemyslím z hľadiska ľavicového vnímania trhu, ale z hľadiska plnenia jeho zákl. úloh) vedie k prosperite spoločnosti.

        Preto ich činnosť ani zďaleka nemôže byť podobná.

        Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

  15. Max Payne 27.3.2012 o 8:52 #

    Bomba!!!

    Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

  16. vasPan 15.4.2012 o 14:40 #

    pekny detsky pohlad ale:

    1. mafia nas nezavali birokraciou lebo? no lebo uz nas zavalil stat, pekne si pozru uctovnictvo a vedia kolko maju dostat, keby uctovnictvo nebolo zo strany statu tak ho vedies pre mafiu, snad si nemyslis ze ti budu verit kolko si zarobil ktory mesiac chlapce..

    2. inac suhlasim, stat nam berie otrasne vela a nedava nic, je to smutna realita ale zase statnych uradnikov neodstranis “len tak” zato ked pridu po vypalne a mas gule tak vies urobit co treba ;)

    Palec hore alebo dole: Thumb up 0 Thumb down 1

Odpovedať