Kto nejde voliť, volí Fica – či ako to bolo?!

Tento text nie je o Ficovi, ale o vzťahu slobodomyseľného človeka a politiky.

Bolo to pred šiestimi rokmi. Vonku zúrilo summer of love 2010 (najteplejšie leto v histórii, ako sa zvykne v poslednej dobe hovoriť) a Slovensko práve prežilo vládu dvoch gangstrov a jedného sociálneho demokrata (ťažko povedať, čo bolo nebezpečnejšie). A stále sme boli ešte tak trochu tatranský tiger, pretože spomenutý triumvirát nezmenil v ekonomike takmer nič.

Autor tohto textu pracoval na živnosť v nemeckej korporácií a popri tom mal ešte pár menších programátorských štekov pre slovenských zákazníkov. Bola to doba, keď istoty ešte neleteli.

Stále viac kolegov absolvovalo návštevu na živnostenskom úrade. Našim zamestnávateľom bolo jedno, či nám sumu x vyplatia ako mzdu, alebo na faktúru (živnostník bol dokonca žiadanejší, lebo v prípade ne-potreby sa ho dalo rýchlo zbaviť). Keďže nám štát zobral z nášho zárobku relevantne menej, tak sme splácali hypotéky o desiatky rokov skôr.

Všetci sme teda poctivo volili pravicu.

Voľby vyhrala Iveta Radičová, zbavili sme sa konečne toho skorumpovaného Dzurindu a nastoleniu raju na Zemi už nestálo nič v ceste. Však od najväčšieho odborníka na sociálny systém na celej Zemeploche, aktuálneho ministra SVaR Mihála, nič iné, ako zníženie tých prekliate vysokých odvodov, nehrozilo.

Pamätám si detailne na ten deň. Bol som práve na projekte v Mníchove a po obede som sa vracal na Arbeitsplatz (dal som si vtedy buď bratwurst, alebo bratwurst). Pred tým, ako sa vrhnem na robotu, tak si ešte prečítam pár dobrých správ z domova.

A vtedy som dostal najväčšiu politickú lekciu, ktorú si budem pamätať do smrti.

Naši proreformní supermani, Mikloš so spomínaným Mihálom, mali tlačovú konferenciu. Vraj živnostníci majú nezaslúžené výhody a treba ich žmýkať rovnako ako zamestnancov. Od nového roka mi teda zvýšia všetky dane a odvody, ktoré existujú. Zdanenie dohodárov ako čerešnička na torte (nebudú nám tu predsa chudobní a nekvalifikovaní ľudia pracovať, keď môžu poberať dávky).

Cítil som sa, ako keď Maťko načape v kolibe Kubka s inou.

Tak národní socialisti ma počas štyroch rokov nechali pokojne žiť. Ja si zvolím svojich a tí sa ma bez mihnutia oka (2 mesiace po nastúpení do úradu) rozhodnú ošklbať ako ovcu (bačovská terminológia sa vyložene hodí). A potom, že ficovoliči sú vraj hlúpi.

Chvíľu som sa bezcieľne prechádzal po areáli a prerátaval, čo ma bude moja politická naivita stáť. Ale hlavne som si uvedomil, že ja budem s tými ľuďmi hore vždy na nože. A už nikdy žiadnemu politikovi nebudem veriť (medzi tureckými upratovačkami vznikla legenda o bludnom východoerópskom programátorovi, ktorý sa v noci bezcieľne špacíruje po open space)!

George Grosz, opory spoločnosti

George Grosz, opory spoločnosti

Radičovej vláda našťastie padla skôr ako mohla svoju „liberálnu“ reformu zaviesť do praxe. Ja som dostal rok na to, aby som si usporiadal financie a potom Fico masaker živnostníkov dokonal. Však už vedel, že neexistuje nikto, kto by sa ich zastal.

Ľudia okolo mňa začali pomaly ale iste živnosti rušiť a presedlali do trvalého pracovného pomeru. A momentálne si vyberajú strany podľa toho, ktorá im sľúbi viac gastrolístkov a dní platenej dovolenky (že v tom pravica s Ficom už z podstaty bude vždy ťahať za kratší koniec).

Prečo to teraz celé spomínam?

Môj rezervovaný prístup k voľbám, ktorý od danej skúsenosti aplikujem, mnohých ľudí irituje. Extrémne som to cítil počas posledných troch mesiacov. Vieš, že keď nepôjdeš k voľbám, tak dávaš hlas Ficovi?

To mám teda voliť politikov, ktorí ma už raz v kľúčovej veci napálili? Však to je na hlavu – len si predstavte, že by Fico znížil dôchodky. Som presvedčení, že naši seniori by mu to spočítali. Hlavne choď k voliť, vraveli, lebo Fica sa treba zbaviť, tvrdili.

Najnovší povolebný vývoj ukázal, že ísť voliť vôbec nemuselo byť to najsprávnejšie konanie v snahe poslať Smer do opozície. A mnohí voliči nakoniec hlasovali za Fica, aj keď pôvodne mali snahu hlasovať proti nemu. To sú paradoxy demokracie.

Ale dúfam, že po lekcii z politického pragmatizmu od pánov Bugára a Procházku, už budú v budúcnosti k nevoličom tolerantnejší.

Ľudia mi často vyčítajú, že v mojich textoch chýba východisko. Kritizovať vraj vie každý, ale ponúknuť riešenie nedokáže nikto. Tak tento článok bude výnimkou.

Množstvo libertariánov nechodí k volbám, pretože považuje tento systém za natoľko zlý a nereformovateľný, že ho nechce svojou účasťou na voľbách legitimizovať. Tak ja nechodím voliť z opačnej príčiny. Aktuálnu situáciu považujem za natoľko vyhovujúcu, že si môžem dovoliť ten komfort o politiku sa nezaujímať a teda netŕpnuť, kedy ma zase politici oklamú.

Moji rodičia sa celý život pozerali z Devínskej Kobyly ponad rieku Moravu a nič pre nich nebolo vzdialenejšie ako Hainburg. Realitu o vlastnej krajine sa dozvedali z chrčiacej a pískajúcej Slobodnej Európy, ktorú počúvali iba na chalupe, lebo prásknuť ich mohol aj sused. A obyčajné konštatovanie, že Gustáv Husák spravil nejakú politickú chybu, ich mohlo dostať do vezenia.

Pre mňa je dnes jednoduchšie ísť do Louvru ako do galérie Andrej Warhola v Medzilaborciach. Keď napíšem na web, že Fico je idiot, nikto si to ani nevšimne. A ak si založím firmu v Anglicku, tak si dokážem ochrániť pred štátom aj gro vlastných príjmov.

Toto je presne to zriadenie, kvôli ktorému moji rodičia štrngali (brngali) kľúčami na námestiach.

Ak má niekto predstavu, že by mala liberálna demokracia fungovať nejako výrazne odlišne, tak sa jednoducho mýli. Buď má len povrchné informáciu o realite v iných častiach sveta, alebo trpí ilúziami o nás samých. Slováci sa úctou k pravidlám, pracovitosťou a vrodenou slovanskou lajdáckosťou podobajú skôr južanským národom ako tým germánskym. A taliansku úroveň spravovania štátu sme už dosiahli.

Treba si preto uvedomiť nasledovné. Človek, ktorý nechce byť na štáte závislý a neočakáva od neho ani žiadne almužny, môže zatiaľ s kľudným srdcom voľby vypustiť. Pretože všetci politici, a to aj tí, ktorých si v dobrej vôli zvolí, takýmto ľuďom programovo pôjdu po krku. Nevolením si len ušetrí ten hlúpy pocit, keď ťa zase raz obabre nejaký politický hochštapler (aktuálne zažívajú naši kolegovia z kaviarne, ktorí sa cítili tak neuveriteľne politicky zorientovaní).

Skôr sa ale bojím situácie, keď voliť pôjdem. Vtedy už bude pravdepodobne riadne spoločensky prituhovať.

6,080 celkovo návštev, 1 návštev dnes

20 odpovedí

  1. Avatar
    marec 15, 2016

    Súhlasím so záverom, tiež som nevolič z podobných dôvodov. Červení, či modrí, obe (či všetky) sorty mi pôjdu po krku. Ak by som aj na chvíľu uveril ich sľubom, je vysoko pravdepodobné, že dopadnem podobne, ako je popísané v článku.

    K tej reforme odvodov od dua Mihál+Mikloš:
    Zúčastnil som sa jedného verejného stretnutia, kde sa diskutovala táto problematika a kde bol aj Dostál a Mikloš. Dostál kopal za živnostníkov, Mikloš za „reformu“. Bolo mi na zvracanie s Ondreja Dostála (či možno z ostatných obhajcov živnostníkov) ako argumentovali, prečo zamestnanci musia mať vyššie odvody. Alebo ako argumentovali a predbiehali sa v tom, prečo by si nezamestnanci mali mať možnosť odpočítať ako náklady rôzne výdavky, ideálne paušálne.

    Toto píšem len preto, aby sa vedelo, že existujú aj zamestnanci, ktorí síce podporujú nezvyšovanie výpalného živnostníkom, ale tie facky dostávajú aj ich strany. OK, očakávam nepriestreľný argument, že však na živnosť (či skôr sro) môžem začať pracovať aj ja. Je v tom kus pravdy. Ja však napriek tomu proste politike už neverím. A podobne, ako Andrej oceňujem, že môj život na politike a rôznych jej figúrkach nestojí a nepadá.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Odpovedať

    • Avatar
      marec 15, 2016

      Checel by som pripomenut ze 31.3.2016 je termin volieb pre zivnostnikov. Tam volia kolko daju pente. Tam sa voli ci das statu 0%, 5%, 10%, 20% z prijmu. Takze odkaz pre p. Sulika je ze mozu hybat horne sadzby kolko chcu, ked minimalna sadzba je 0%:) Jasne keby je dan 5% ani nikoho nenapadne zbierat blocky ci kreativne riesit dane, lebo sa to neoplati.

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Odpovedať

  2. Avatar
    marec 15, 2016

    Najväčším nebezpečenstvom demokracie je nevzdelanosť, neinformovanosť a neznalosť reality!
    V roku 2010 nikto nečakal že skončí vláda smer, sns, hzds !
    Toľko škandálov a miliárd zo štátneho svojim !!! A predsa sa čakalo že zvíťazia opakovane.
    Nová „vláda“ vznikla s obrovskými skrytými mínami a bombami. Prispením samovrahov.
    Čo musela riešiť ako prvé ?
    Deficity 8 percent HDP a nárast dlhu štátu na dvojnásobok !!!
    Fígeľ utekal do BRUSELU a vybavil na základe rozhodnutia vlády EUROFONDY na diaľnice !
    Tie diaľnice potom staval fico. A trápi to niekoho ? Vie o tom aspoň 10 voličov smeru ?
    Práve dnes počiatek zverejnil BLOG že nevie za čo bude „nová vláda“ stavať diaľnice !
    Peniaze nie sú a asi ani nebudú !!!

    Nová stabilná vládla fica zvýšila ešte viac od roku 2012 dane, odvody, poplatky a pokuty !
    Ale o tom sa v blogu nepíše ani ň !!!
    Zlé finančné skupiny majú daň 22 a živnostník ak sa mu darí 25 !!!
    Ale zlou je vláda radičovej ? A dobrou ficova ???
    Nikdy som nebol v žiadnej strane ALE treba vidieť realitu.
    Áno radičovej vláda zvýšila odvody. Ale ficova po nej násobne viac !!!
    To čo najviac ničí podnikateľov je že neplatí ústava a zákony pre všetkých !!!
    Váhostav je presnou ukážkou ! Aj keď iba vrcholom ľadovca.

    Máme po voľbách. Činy ukazujú kto čo robí.
    Len mať „predstavu“ že niekto robí niečo zle a po ňom príde niekto kto to bude robiť lepšie ?
    je naivné… môže to robiť aj oveľa horšie !!! Stačí si pozrieť realitu 2012 -2016 . Kto vyhral protestnými hlasmi pre smer? Živnostníci ? Zamestnanci ? Alebo boháči zo štátneho ?
    Priznávam ja som naivný.
    Ale nečakám od vlády nič. Nikdy som nečakal.
    Pozorujem činy všetkých. Porovnávam a hodnotím. Vnímam realitu.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Odpovedať

    • Avatar
      marec 15, 2016

      „Priznávam ja som naivný.“
      – Vďaka za úprimnosť.
      Mával si správne názory, ale vždy strašne naivné. Veril si, že v demokracii môžu prísť aj dobrí politici.
      NEMôŽU.

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Odpovedať

      • Avatar
        marec 15, 2016

        Práve naopak. Vždy a je to mnoho rokov. Tvrdím to isté.
        Neverte NIKOMU. Preverujte si sľuby cez činy !
        Verte sebe a nespoliehajte sa na politikov, štát…
        Ale vnímajte informácie cez realitu. Dívajte sa okolo seba.
        Najlepšie viete kde je PRAVDA a skutočnosť !!!!

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Odpovedať

        • Avatar
          marec 16, 2016

          „Preverujte si sľuby cez činy !“
          – aha, ….. a tu je ten rozdiel. Ty ešte veríš, že štát môže fungovať slušne, pokiaľ budeme neustále kontrolovať politikov.
          Ja už nemám chuť preverovať furt politikov, ked viem, že kradnutie je geneticky daná vlastnosť demokratického štátu. Ja už politikov nechcem vôbec mať nad sebou.
          Princípy demokracie vedú k tomu, že voliči si väčšinou zvolia najväčších zlodejov. A dnes sa do zlodejskej koalície so smerom ochotne zaradili aj tí , vraj „slušní“ politici mostári a sieťári.
          Krásna ukážka, ako je zlodejina príťažlivá.
          Genetickou vadou nie je samotný ficiak, ale samotná demokracia, ktorá produkuje ficiakov.

          Thumb up 0 Thumb down 0

          Odpovedať

          • Avatar
            marec 16, 2016

            verím tomu že ak ľudia budú „informovanejší“ a vzdelanejší
            budú žiadať MENEJ štátu
            lebo dnešní dôchodcovia VERIA a boli tak vychovaný
            že sa štát (politici) o nich postará
            neveria že by sa o seba postarali lepšie
            KTO má o tom diskutovať s občanmi ?
            len občania… a na to treba informácie, vzdelanie, vedomosti
            a aschopnosti

            Thumb up 0 Thumb down 0

    • Avatar
      marec 15, 2016

      Teraz ja napisem realitu. Do roku 1998 bola dph 6% na elektrinu, vodu, plyn, drevo, uhlie, koks, potraviny, cestovanie, knihy… Modri zvysili na 19%. K tomu x-krat pozvysovali spotrebne dane. Deficit statneho rozpoctu mali v jednom roku rekordnych 12% a to nebola ani kriza. Celkovy dlh predstavoval viac ako 50%. Nominalne neustale rastie, okrem dna ked cast dlhu splatili z privatizacie SPP. Dlhy nesplacaju, ale vyrastavaju z nich.
      Nezamestnanost zvysili z 13 na 19%. Za ich vlady zdrhlo zo Slovenska vyse 200 000 ludi. Radicova nechala umrznut v BA bezdomovcov.
      Kradli ako smer, len to robili sofistikovanejsie. Je to rovnaka chatra!

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Odpovedať

      • Avatar
        marec 15, 2016

        kri meciar mal defict 1996 9,9 !!!
        meciar vytuneloval banky na privatizaciu a spp aj cez duckeho zmenky
        ked skoncil neboli zaplatene dialnice a mnohe dalsie „statne“ objednavky
        dzurindovci tiez sluzili financnym skupinam ale nechali statu (obcanom) viac
        ako meciar alebo fico
        zakladna sadzba dph bola 23 a znizena 6 !!!

        preco teraz nasa NAJ vlada neznizi a nepripravuje znizenie dph na 15 ???
        tolko mozeme mat na vsetko podla eu !!!

        nezamestnanost
        1998 15,6
        2006 9,4… podla nbs 8,0

        celkovy dlh v mild. eur (hruby verejny dlh MF SR)
        2006 16,8
        2010 41,3

        neviem odkiaľ čerpáš info
        ale sú celkom mimo

        nás dlh sa v rokoch 2014 a 2015 neznížil
        to len eu zmenila metodiku
        tak isto ako fico neznížil cenu ropy ale trh
        rovnako ako fico neznížil bankové úroky ale ecb

        je smiešne ako teraz fico sľubuje nižšie dane, zrušenie daňových licencicí
        načo ich zaviedol a zvyšoval ????
        ???????????????????????????????
        nekradli ako smer
        sitká sú vyriešené a rozsudok právoplatný
        nikto nevie kradnúť ako smer
        nikto na to nemá
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Odpovedať

        • Avatar
          marec 16, 2016

          ok, beriem spat tych 12%, bol to preklep zrejme v pripade mojho zdroja (vid tu)
          http://www.finance.sk/hospodarstvo/statny-rozpocet/prijmy-a-vydavky/
          ja netvrdim, ze meciar netuneloval banky, ale banky boli vytunelovane hned po roku 1989. A bol pritom opat miklos!
          http://krija.blog.sk/detail-o-com-nam-smolkovia-nerozpravali….html?a=f7513039187b8744f57e10822c097664
          Potom na ozdravenie bank pouzil nase peniaze a k tomu vsetkemu sme este kvoli nemu museli byvalej statnej banke (CSOB) zaplatit 25 miliard korun.

          dzurindovci nechali obcanom viac? to je vtip?

          predsa som uviedol, ze na co vsetko sa vztahovala znizena sadzba dane!!! vsak aj vysoke ceny energii nas pripravuju o moznost prilakat viac zahranicnych investorov. toto je jeden z hlavnych faktorov! ale to po bastiatovsky nie je vidiet, vsakze???

          ad nezamestnanost: 1998 a zisti si kedy boli volby, prosim:

          http://openiazoch.zoznam.sk/zivot/makro/ukazovatele.asp?iid=UNEM&year=1998

          a rok na to:

          http://openiazoch.zoznam.sk/zivot/makro/ukazovatele.asp?iid=UNEM&year=1999 (december)

          a do 7/2000:

          http://openiazoch.zoznam.sk/zivot/makro/ukazovatele.asp?iid=UNEM&year=2000

          Hruby domaci dlh v pomere k HDP (to som mal namysli):

          http://www.tradingeconomics.com/slovakia/government-debt-to-gdp (rok 2000)

          kde tvrdim, ze nas dlh sa znizil? pisal som predsa o tom, ze kedy dlh nominalne klesol za vlady dzurindu! to ked cast dlhu splatili peniazmi z privatizacie SPP.

          takze pre teba su to len sitka? tak to sa fakt asi nemame o com bavit.

          Thumb up 0 Thumb down 0

          Odpovedať

          • Avatar
            marec 16, 2016

            kri
            nikto nebráni nikomu písať akékoľvek kauzy
            pomer dlhu k hdp je PODVOD pretože sa zmenila metodika !
            ak štát postaví diaľnicu za 500 miliónov a nie za 100
            zvýši a tým hdp !!! preto hdp = hle další podvod

            nadivnejší vždy pre mňa boli a zostali voliči fica
            ten 8 rokov vládol a posledné 4 roky sám
            TERAZ ide rušiť daňové licencie, znižovať dane atď !!!
            načo to zaviedol a zvyšoval ak teraz ide robiť pravý OPAK ???

            najväčším našim = ale aj problémom každého štátu je
            že ústava a zákony neplatia pre všetkých rovnako !!!

            záhadou aj TVOJOU je pre mňa prečo Ťa trápi sdku ???
            frešo sám získal 0,26 percenta !!! to hovorí za všetko
            a mne sdku nechýba = tá skončila už dávno
            ale čísla TREBA dávať aspoň približné…a nie iba tak strieľať

            Thumb up 0 Thumb down 0

          • Avatar
            marec 16, 2016

            Preco ma trapi SDKU? Vsak to ty si tu zacal vychvalovat modre vlady, ako Figel utekal do Bruselu. Tebe vadia ficove licencie, ze naco ich zavadzal a teraz ich bude rusit. Ked dzurindovci na konci volebneho obdobia 1998-2002 schvalili 3 desiatky socialnych zakonov a po volbach ich vsetky do jedneho zrusili, tak o tom nevies, alebo si uz zabudol? A teba trapia ficove zmeny?

            Ja mam sdku na salame, len sa ti snazim ukazat, ze ty nieco napises na fica a ja to iste v bledomodrom napisem o praviciaroch.

            Moje cisla su presne, ak je niekde problem tak ich ma zdroj. A jednu nepresnost som opravil.

            O HDP sa netreba rozpisovat. Islo mi o to, ze deficity mali aj nominalne aj modraci a to porovnatelne s ficom.

            Ja som nevolic, takze ma netrapi ani jeden, ja sa bojim o vas 😉

            Thumb up 0 Thumb down 0

          • Avatar
            marec 19, 2016

            chválil som „modrých“ ? a som rád že sdku skončila?
            to ako ide k sebe ???
            treba vidieť realitu
            ak sa zmení metodika
            výpočtu dlhu
            započítavania nezamestnaných
            atď…
            tak nie je čo porovnávať
            Najdôležitejšia otázka pre mňa je
            KTO chce MENEJ štátu ???

            Thumb up 0 Thumb down 0

          • Avatar
            marec 21, 2016

            Ján Zvolen
            marec 19, 2016

            To si musis pokusit sa zodpovedat sam. Porovnaval si kratku Radicovej vladu s Ficovymi, ale ked som sem ja dal ako Dzurindovci okradli Slovakov od roku 1998 tak Ficova vlada v porovnani s nim nevyzera tak zle ako to tu o Ficovi prezentujes Ty. Napr tie zvysene spotrebne dane su v platnosti dodnes den, vies kolko to je miliard eur za tie roky? Hlavne z toho uhlu pohladu, ze financovanie „chodu“ statu je financovane z prevaznej vacsiny z penazeniek spotrebitelov, potazmo zamestnanych spotrebitelov.

            Metodika sa meni takmer vzdy a stale, na kanikovu metodiku evidencie nezamestnanych si zabudol tiez, ci?

            Mna nezaujima, ze kto chce menej statu! Mna zaujima, kto realne robi menej statu! Chciet nestaci, to je na Slovensku v sektore politika rovne nule!

            Thumb up 0 Thumb down 0

          • Avatar
            marec 23, 2016

            kri
            smer vždy robil všetko pre veľa štátu
            stačí naštudovať si a pozerať reálne kroky
            pocity či je niekto sympatickejší ako iný
            sú tým najjasnejším postojom občana na slovensku
            ak je podľa teba niečo nedobré
            a smer TO za svoje dve vlády nezmenil
            prečo obviňovať len jedných že sú zlo ???
            o tom je to = pocity…nie realita
            nezverejňuje sa PRAVDA
            a neexistuje spravodlivosť (ústava a zákony)
            pre všetkých rovnako a každý deň

            Thumb up 0 Thumb down 0

  3. Avatar
    marec 15, 2016

    KTO IDE VOLIŤ PROCHÁZKU alebo BUGÁRA, tiež VOLÍ FICA .

    „Dobrý politik“ – to je oxymoron.
    Jedine libertariani chcú spravodlivú spoločnosť, ale etatisti budú vždy vo väčšine, a nikdy toto nedovolia.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Odpovedať

  4. Avatar
    marec 15, 2016

    Je to dost podobne tomu ked ludia hovoria ze kradnu aj lavi aj pravi (a tak isli teraz volis SNS, ved sme slovaci …).

    Ak som dobre pochopil tak clanok je o pravidlach ktore lavi ci pravi vytvaraju a su v podstate rovnake. Kolko ludi odislo pracovat mimo SK, cim to je? Asi tam budu lepsie pravidla kedze je tam prilezitosti. Dobre, myslim si, ze sa zhodneme na tom, ze „nejaku dan“ zaplatit asi treba. Ale predsa nemoze byt jedno ked sa rozkradaju vybrate peniaze (v Nemecku sa asi kradne tiez, ale radovo menej).

    Dobre, kyvneme rukov a povieme si ze urcitu mieru kradnutia strpime. Takze na „stat“ budeme robit o par dni dlchsie.

    Lenze ked sa dozvedame v akom stave je zdravotnictvo, ze take iste peniaze idu do zdravotnictva aj v cechach a my mame o 1/3 vacsiu umrtnost? hm…
    Ako vyzera v krajine vzdelavanie. Uz par rokov sa dozvedam ako studenti v mojom okoli odchadzaju mimo SK.

    Takze ja som volic. Viem ze „moje idealy“ nenaplni ziadny politik. Ked mam moznost, tak volim tich mojich (ti co su najblizsie mojim idealom) lebo nechcem aby tato krajina isla opacnym SMERom

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Odpovedať

    • Avatar
      marec 15, 2016

      zabudol som dodat:
      Suhlasim s „Ján Zvolen“, vzdelanie, rozhlad je klucova vec. Samozrejme tich svojich sledujem, ci neviviedli nejaku sprostost …

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Odpovedať

  5. Avatar
    marec 15, 2016

    Aaa, pan autor je programator. Nuz z povahy prijmu tejto entity je preneho irelevantne, ci je pri kormidle cerveny, alebo modry satan. A ja hlupak som si myslel, ze som svojho svagra, diplomovaneho programatora zlomil v argumentacnom suboji. Teraz uz vidim, ze z latentneho komunistu sa stal libral na zaklade zdvojnasobenia prijmu, ked som donho hustil, ze za svoj plat je zodpovedny on sam. Nechapal, preco mam vacsi plat ako on, a bez diplomu… Za clanok aj tak dakujem. Pomohol mi pochopit, preco sa inak inteligentni ludia chovaju ako hlupaci a preco politikom vyhovuje nizky prijem svojich volicov.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Odpovedať

  6. Avatar
    marec 18, 2016

    O voľbách a menšom zle som postol blog na eTrend:
    5. marec 1946, 5. marec 2016, 70 rokov železnej opony… a Fico.
    http://blog.etrend.sk/listy-z-zenevy/70-rokov-zeleznej-opony-a-fico.html

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Odpovedať

Diskusia je moderovaná. Komentáre, ktoré nie sú k téme, obsahujú nadávky alebo osobné invektívy, nebudú schválené. Reakcie na komentáre sa rozvetvujú do max. hĺbky 10 komentárov.

Kliknite sem pre zrušenie vašej odpovede.

Leave a comment

*